ANNONS
Annons

Vilken laptop ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag är precis som Jessica ute efter en ny laptop för bildbehandling.
Skulle helst vilja köpa en 15,4 tums så man kan ha med den lätt på resan mm.
Jag är van PC användare men är öppen för o ge mig in i mac världen men är mac-skärmarna på deras laptop så mycke bättre än skärmarna på tex Toshiba?
Har för övrigt läst en del att just Toshibas laptops skulle va ett bra alternativ till Mac, nån som vet nått mer om detta?
Finns ju en tråd här nedan om "skärm för bildbehandling" på ca 1500 svar så där kanske man kan få ut ett o annat vid köp av skärm för att jobba hemma. Är ju en del o läsa bara...puhh!! ;-)
Ha en bra dag!

/Johan

Tror inte att det är något specifikt med Toshiba! Kan möjligen vara pga att Toshiba har en hel del OLED skärmar. Som, i sin tur, är bättre än de vanliga. Är själv inte så high på tekniken bakom därför kan jag inte säga varför de är bättre. OLED:Wiki

Är OLED-skärmar bättre till bildbehandling? Jag vet faktiskt inte! Det finns säkert några brights här inne som kan svara på frågan ;)
-------------------

LG t.ex. kör med samsung panel. Fast de heter ju LG. Så det är inte alltid solklart vilken tillverkare som står bakom,, att det råka heta LG säger i princip ingenting om panelen "bildkvalitén" :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar