Mitt råd: Köp en skrivare av känt märke, kör på tillverkarens papper. Ställ in skärmen efter kända bilder med lite gråskalor och färger. Kolla att bilderna du skriver ut stämmer någorlunda med det du har på skärmen. Du kommer garanterat att bli nöjd. Dyrt, billigt? Jag köpte en Canon iP8750 A3-skrivare. Inget pigmentbläck, går ej att installera profiler ej PRO. Kostade omkring 6000:- bläcket kostar c:a 8:-/A4 sida fotoutskrift. Med papper blir det omkring 10:-/utskrift. Jag har inte räknat på avskrivning på skrivaren, men herregud, detta är en hobby. Vad kostar kameran, alla objektiv batterier stativ mm mm. Och visst, jag förstår detta med profiler och att man ska kalibrera, måla om väggarna och hela alltet, men om du inte är ett proffs utan mest skriver ut för egen glädje så kommer du väldigt långt på detta sätt. Jag har väl skrivit ut c:a 200 A4-bilder så bläck och papper har väl kostat 2000:-, kanske en tiondel av vad min nuvarande kamera kostade för fyra år sedan (Canon 6D, EF24-105). Då har jag ändå kompletterat med ett 100-400L och en massa andra saker och har skåpet fullt med äldre kamerahus och objektiv. Det är väldigt roligt att skriva ut hemma , och det är inte mer kostsamt än att man kan kosta på sig att göra provutskrifter och ändra inställningar och fixa och dona så man blir nöjd.