Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cornbuck

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag ska äntligen få skaffa min första systemkamera och skulle behöva lite tips och råd. Jag vet att det finns kameratester och sådant men okunnig som jag är förstår jag mig inte på dem.

Jag har fotat lite med vänners kameror som har Nikon och Canon och jag har kommit fram till att jag trivs bäst med Canon. Jag kommer använda kameran till att fota mina hästar framför allt men också till exempel att fota hundar som springer (snabbt). Eftersom att jag är nybörjare vill jag inte ha en alldeles för komplicerad kamera utan en ganska simpel.

Jag har kollat lite på Eos 1100D men frågan är om den passar för mitt ändamål. Jag har inget speciellt pristak men vill inte ha en allt för dyr eftersom att jag endast ska fota som hobby.

Som jag har förstått det spelar objektivet större roll än själva kamerahuset så om ni vill får ni gärna ge förslag på passande objektiv och andra roliga tillbehör.

Mvh Cornelia
 
Jag tror att 1100d fyller dina behov. Dock skulle jag rekommendera att du överväger begagnat, t.ex.40d som är bra finns till bra priser. Det du förlorar är skärmens kvalitet, men du får en kamera som jag tror du kommer trivas med längre. Den är mer avancerad, men inte mycket svårare att använda!

Annars finns 550d också till bra pris, ligger mellan 1100d och 40d skulle jag säga. Med rätt optik blir du inte missnöjd!

Mvh, Anton
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.