Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera är mest värd att köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoNatta

Aktiv medlem
Jag älskar att fota och ska nu köpa en systemkamera. men Vilken borde jag köpa?
Funderar på Nikon d31000, Canon 1000d och Canon EOS 550d. Vilken av dessa tre skulle DU köpa? För jag har då ingen aning, allt jag vill är att ta bra bilder med bra skärpa & kvalite.
Men jag kanske borde köpa en billigare 1000d (3000kr) och sattsa sen på objektiv istället för att bara köpa en dyr kamera och sammla ihop till ett objektiv senare??

alltså finns det inget svar på frågan " Vilken kamera är mest värd att köpa?"

Köp 550D =)

Okey ska fråga mamma om vi kan köpa en tsm, jag har nästan 4.000kr så hon behöver ju inte lägga till så mkt. För den kostade väll kring 7.0000kr, sen om jag har tuuur så sänker dom priset på mellandagsrean :O

Har du en 550d?

550d är helt klart den bättre kameran av dessa tre, det är min uppfattning iallafall.

Detta säger jag trots att jag själv använder nikon. *fniss*

haha okey, men 550d är sååå dyr :/ Men jag vill verkligen ha bra skärpa på bilderna och det får man väll med 550d och inte 1000d?

Bra skärpa är det du själv som avgör om det ska bli -inte kameran,den gör bra vad du säger till den.Köper du ett Canonobjektiv så se till att den har betäckningen IS som betyder bildstabilisering på Canonspråk-hjälper dig att få skarpare bilder eftersom det kompenserar för skakiga händer vid längre slutartider.Sedan är det så att med dyra objektiv som är bättre byggda,bättre linser så får man ännu skarpare bilder men ibland är det knappt märkbart när man jämför,Häng inte upp dig på skärpa och fokus utan köp en kamera och läs på och öva sen förstår du bättre med tiden.

Bra skärpa är det du själv som avgör om det ska bli -inte kameran,den gör bra vad du säger till den.Köper du ett Canonobjektiv så se till att den har betäckningen IS som betyder bildstabilisering på Canonspråk-hjälper dig att få skarpare bilder eftersom det kompenserar för skakiga händer vid längre slutartider.Sedan är det så att med dyra objektiv som är bättre byggda,bättre linser så får man ännu skarpare bilder men ibland är det knappt märkbart när man jämför,Häng inte upp dig på skärpa och fokus utan köp en kamera och läs på och öva sen förstår du bättre med tiden.

okey, men vilken kamera tycker du att jag ska köpa? 550d eller 1000d?

okey, men vilken kamera tycker du att jag ska köpa? 550d eller 1000d?

Det avgör du själv genom att känna och klämma på båda,se vilken som känns bäst.550D är mer avancerad och självklart "bättre" eftersom den också är dyrare men du kan ta bra bilder med båda.Se bara till så att du får objektiv med IS i betäckningen (bildstabilisering)

Jag fick en 550D idag, och jag måste säga att den är väldigt bra!
Men visst, 1000D är också en bra kamera. Har du kollat på 450D? Jag skulle säga den är nånstans mellan 1000D och 550D :)

Tycker du 550d är för dyr så står det ju mellan canon 1000d och nikon d3100

Båda är bra kameror, men d3100 presterar nog bättre av de två.
Och är det kitobjektiv du tittar på (18-55) så är nikons version något vassare

Jaha men ofta? Åhh va det är jobbigt med kameror :p speciellt när det finns typ 100 miljoner olika...

Jag fick en 550D idag, och jag måste säga att den är väldigt bra!
Men visst, 1000D är också en bra kamera. Har du kollat på 450D? Jag skulle säga den är nånstans mellan 1000D och 550D :)

Va roligt :) Nope har ej kollat 450, går den ens att köpa?
SKulle vilja ha en 550d efetrsom den är den senaste och därför borde den ju vara bäst???

Tycker du 550d är för dyr så står det ju mellan canon 1000d och nikon d3100

Båda är bra kameror, men d3100 presterar nog bättre av de två.
Och är det kitobjektiv du tittar på (18-55) så är nikons version något vassare

Nikon D3100 är också ett mycket bra val ! Hade själv valt den av dessa ,faktiskt!http://www.kamerabild.se/nyheter/bl...r-canon-eos-550d-i-bildkvalitet-1.373752.html http://www.letsgodigital.org/se/27027/nikon-d3100/

Va roligt :) Nope har ej kollat 450, går den ens att köpa?
SKulle vilja ha en 550d efetrsom den är den senaste och därför borde den ju vara bäst???

Jodå, sök på prisjakt så får du upp affärer som har den. Av de 3 kamerorna du har nämnt är 550D bäst (enligt mig då haha), och kitobjektivet du får med duger gott och väl. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar