Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken glugg?

Produkter
(logga in för att koppla)
Okey. Hittat en med stativfäste för 7000kr, men det är fortfarande liiite mycket pengar. Borde gå att hitta lite billigare hoppas jag

De något nyare varianterna är ju lite dyrare, helt klart och då kan även begagnade Sigma 70-200/2.8 komma in som alternativ. Men billigare än 7kkr har jag sett.

Ljunghusen skrev:
Okey. Hittat en med stativfäste för 7000kr, men det är fortfarande liiite mycket pengar. Borde gå att hitta lite billigare hoppas jag

Det går att hitta billigare men då måste man vara snabb! Jag fick min för 7500:-, men då var den versionen med inbyggd fokusmotor.

7500 låter riktigt bra för en afs!

En sista fråga bara; Har samtliga modeller f/2,8 genom hela brännviddsomfånget?
Har sett "2,8-3,5" på vissa specifikationer på Ebay någon gång. Tack för svar

/Anton

Alla Nikons 80-200:eek:r har f/2.8 genom hela registret, iaf alla AF-versioner. Det kan finnas äldre MF-versioner som jag inte känner till. Annars är det troligen något annat fabrikat.

För att komma ner i 3000 kr så kan jag föreslå ett fast tele: AF180/2,8.
Det är skarpt och bra. Förvisso utan stativfäste, men eftersom det inte väger så mycket så har det ingen betydelse.
Den aktuella versionen D kan vara svårt att få tag för den slanten, men en utan D som fanns fram till 1993 ska inte vara något problem. Före D fanns två versioner varav den andra är lika som D och att föredra. Den första har sämre fokusring och billigare känsla. Du känner igen den första att den är helt slät i plasten till skillnad från de senare om är lite frostat skrovliga.

/Erik

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto