Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken frakt för beg kamera?
- Trådstartare Jimmy_77
- Start datum
Zebulah
Aktiv medlem
anders.bengtsson.509
Aktiv medlem
Går och funderar på att köpa en beg Nikon D800/800E, men är lite tveksam vilken typ av frakt som finns tillgänglig som försäkrar upp till ca 15000 kr.
Schenker privpak tex försäkrar bara upp till 1500 + frakt.
Någon som har bra(och dåliga) erfarenheter att dela med sig?
/Jimmy
Postens inrikes postpaket är försäkrat upp till 50000 kr, dessutom snabbast och relativt billigt.
StaffanW
Aktiv medlem
Postens inrikes postpaket är försäkrat upp till 50000 kr, dessutom snabbast och relativt billigt.
Fast skramlar det sönder på vägen eller blir vattenskadat på vägen tar Posten inte alltid ansvar.
Svårt att motbevisa att paketet inte var vått när det lämnades in eller helt.
Martin F
Aktiv medlem
När vi skickade med jobbet visade det sig dessutom i det finstilta att Postens försäkring endast gäller för nya varor, ej begagnade. Värt att kolla upp.
Graylingman
Aktiv medlem
Posten ställer orimliga krav på emballage för att de ska ersätta skadat gods. Ditt paket ska tåla att träffas av ett annat paket, 35 kg tungt, som faller från 1,5 m höjd, eftersom det tydligen kan inträffa under sorteringen. De har krossat gods för mig. Ingen ersättning. Att få ut från Bussgods försäkring var dock vid ett annat tillfälle inga som helst problem.
Monty
Aktiv medlem
"Posten ställer orimliga krav på emballage för att de ska ersätta skadat gods. Ditt paket ska tåla att träffas av ett annat paket, 35 kg tungt, som faller från 1,5 m höjd, eftersom det tydligen kan inträffa under sorteringen"
Man blir lite skeptisk till att skicka kameror med posten, DHL, Schenker etc. när man sett detta: https://www.youtube.com/watch?v=9qnffPuZCMw
Nu gäller den här filmen DHL, men jag kan från säker källa meddela att personalen på Posten (i en stad jag inte nämner här) har längdkastningstävling med paketen när chefen inte är på plats...
Det känns lite "så där" att t.ex. skicka in en kamera på kalibrering för att den gått i backen från en halv meters höjd (vilket är aktuellt för mej) och sedan få den tillbakaskickad på detta sätt.
Så, att följa Postens orimliga krav kanske inte är så dumt. De vet väl vad som händer på vägen...
Man blir lite skeptisk till att skicka kameror med posten, DHL, Schenker etc. när man sett detta: https://www.youtube.com/watch?v=9qnffPuZCMw
Nu gäller den här filmen DHL, men jag kan från säker källa meddela att personalen på Posten (i en stad jag inte nämner här) har längdkastningstävling med paketen när chefen inte är på plats...
Det känns lite "så där" att t.ex. skicka in en kamera på kalibrering för att den gått i backen från en halv meters höjd (vilket är aktuellt för mej) och sedan få den tillbakaskickad på detta sätt.
Så, att följa Postens orimliga krav kanske inte är så dumt. De vet väl vad som händer på vägen...
janne h-berg
Medlem
Lite löjlig och onödig kommentar. Sunt förnuft gäller när man packar värdefulla saker. Man skickar inte en kamera i ett sladdrigt kuvert. Har skickat och tagit emot kameror, objektiv och andra ömtåliga prylar och aldrig råkat ut för något missöde. Välpackade paket är aldrig något problem och att tro att personalen skulle ha tid och lust att leka med försändelser är kränkande. Men som sagt; man kan aldrig packa för noggrant.