Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vilken fotokamera passar mig?
- Trådstartare ägneos
- Start datum
HannesNikon
Aktiv medlem
Hej!
En Nikon D90 med ett nikon 18-105 VR är ett mycket prisvärt kit.
Eller en Canon 550D med ett kit objektiv, också väldigt bra och prisvärt.
Det finns hundratals olika kameror att välja på. Olika märken, olika modeller, olika stora, olika menyer. Därför är det svårt att veta vad du gillar. Så= åk till en affär och testa olika kameror som ligger i din prisklass, gå in på menyer, testa olika inställningar, känn på greppet, titta på skärmen. Köp sedan den du gillar mest för alla kameror idag levererar bra bildkvalitet så det är inget att oroa sig för, det viktigaste är att du gillar den! Du Kan ju börja med att kolla på D90, D3100, 550D, en sony och en pentax och jämför!
/Hannes
En Nikon D90 med ett nikon 18-105 VR är ett mycket prisvärt kit.
Eller en Canon 550D med ett kit objektiv, också väldigt bra och prisvärt.
Det finns hundratals olika kameror att välja på. Olika märken, olika modeller, olika stora, olika menyer. Därför är det svårt att veta vad du gillar. Så= åk till en affär och testa olika kameror som ligger i din prisklass, gå in på menyer, testa olika inställningar, känn på greppet, titta på skärmen. Köp sedan den du gillar mest för alla kameror idag levererar bra bildkvalitet så det är inget att oroa sig för, det viktigaste är att du gillar den! Du Kan ju börja med att kolla på D90, D3100, 550D, en sony och en pentax och jämför!
/Hannes
HannesNikon
Aktiv medlem
@HannesNikon @perstromgren tack för svaret ska göra det men finns det någon märke ni tycker är dåligt och inte värd och prova?
Nej, alla märken är bra (även fast vissa föredrar vissa märken). Fördelen Canon och Nikon har är att det finns mycket fler objektiv och andra tillbehör att välja på, dessutom är det mycket större begagnat marknad på Canon ovh Nikons grejer. Om du känner någon som har ett visst märke så kan det vara en fördel att välja det märket, då kan man låna objektiv och andra grejer av varandra.
Men som jag skrev innan, känn vilken som känns bäst, välj den! Bildkvalitet är inget problem på någon kamera.
/Hannes
perstromgren
Aktiv medlem
@HannesNikon @perstromgren tack för svaret ska göra det men finns det någon märke ni tycker är dåligt och inte värd och prova?
Hade du läst sidan jag länkade till, vilket tar ca 2 min, hade du fått svaret. Men Hannes har varit bussig och redan svarat.
Per.