Annons

Vilken fjärrutlösare till 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dead_Silent

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa en fjärrutlösare till min 300D, då jag ofta plåtar med långa slutartider (med stativ) och vill undvika skakningsoskärpa.

Jag vet att det finns både modeller med sladd och trådlösa modeller i ungefär samma billiga prisklass. Fördelar/nackdelar?

Finns det någon fjärrutlösare som man även kan ställa skärpa med (dvs typ trycka ned knappen halvvägs, precis som på kameran)?
Det anser jag personligen som en stor fördel i så fall.

Tacksam för allas hjälp och/eller åsikter!
 
Fick med en trådlös när jag köpte min begagnade 300d. Canon RC1 heter den och den fungerar mkt bra.
Den har dock inte funktionen du efterfrågar.
 
Tack för tipsen!

Efter lite klickande på de andra rekommenderade trådarna så hittade jag följande trådutlösare.

Den verkar vara saken jag letar efter då den även kan aktivera autofikusen (kunde inte låta bli) genom att trycka knappen halvvägs.

Men, finns denna att köpa i Sverige??? (bilden hittade jag på ebay och jag gillar inte att köpa via auktioner).
 

Bilagor

  • canon remote.jpg
    canon remote.jpg
    21.2 KB · Visningar: 293
När det ändå pratades kaffebrus och fjärrutlösare - är det någon som vet om den här är något att ha?

Om man ser till räckvidden så klarar ju denna det dubbla om man jämför med canons rc-1.
 
Åsa Hellman skrev:
Om man ser till räckvidden så klarar ju denna det dubbla om man jämför med canons rc-1.
Jo, visserligen men Canons trådlösa och Adidts med sladd (som Kaffebrus också säljer) har låsningsmöjligheter för långa exponeringar/bulb, vilket väl saknas på den du undrar över.
 
Sans skrev:
Jo, visserligen men Canons trådlösa och Adidts med sladd (som Kaffebrus också säljer) har låsningsmöjligheter för långa exponeringar/bulb, vilket väl saknas på den du undrar över.
Jo, det där med låsningen vid bulb är något jag funderat på också. Det är onekligen praktiskt. Jaja, jag får se hur jag gör. Tänkte mest höra om någon råkade ha testat denna med negativt resultat.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.