Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken fattning?
- Trådstartare Magnus Göransson
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Ser ut att vara Canons FD. Passar dom analoga från Canon typ AE-1 F-1 m fl
ThomasR
Nja, de med manuell fokus (som ju också är film/analoga) är snarare det korrekta. EF-fattningen kom med autofokusen och mig veterligen var det rätt långt innan kamerorna blev digitala.
T.Risberg
Aktiv medlem
Nja, de med manuell fokus (som ju också är film/analoga) är snarare det korrekta. EF-fattningen kom med autofokusen och mig veterligen var det rätt långt innan kamerorna blev digitala.
Helt exakt rätt ;-)
ThomasR
ErlandH
Aktiv medlem
Inte helt korrekt. Det fanns kameror med FD-fattning som hade autofokus också, t ex Canon T80.Nja, de med manuell fokus (som ju också är film/analoga) är snarare det korrekta. EF-fattningen kom med autofokusen och mig veterligen var det rätt långt innan kamerorna blev digitala.
ztenlund
Aktiv medlem
Inte helt korrekt. Det fanns kameror med FD-fattning som hade autofokus också, t ex Canon T80.
Ja, det är väl ungefär att jämföra med Nikons F3AF och tillhörande uddaobjektiv. Jag tycker att det är lite mer detaljinriktad än nödvändigt.
smilfinken
Aktiv medlem
Den enda frågan jag hittar i den här tråden är huruvida någon kan berätta vilken fattningen är, och den besvarades implicit i trådens andra inlägg genom att någon berättade just det.
Magnus Göransson
Aktiv medlem
Tack för alla svar (?) =)
Så med andra ord ska jag köpa en adapter mellan Nikon F och........
Så med andra ord ska jag köpa en adapter mellan Nikon F och........