Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken fattning är nu detta?
- Trådstartare easyrider
- Start datum
modd
Aktiv medlem
Chinon
Ser att du namngett bilden Chinon.jpg
Då borde det rimligen vara l K-bajonettfattning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Chinon_industries
Ser att du namngett bilden Chinon.jpg
Då borde det rimligen vara l K-bajonettfattning.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Chinon_industries
easyrider
Aktiv medlem
Det är så mycket reflexer i bilden att jag på min dator inte riktigt kan avgöra hur bajonetten ser ut, men med den reservationen ser det ut som en K-fattning för ett objektiv med manuell bländare.
ok. tack! det är ett auto chinon 1:2.8 28mm och jag det verkar som om dessa endast finns för m42-mount eller k-mount. det är för övrigt ett otroligt välbyggd objektiv med jättefin fokusering.
Janne.B
Aktiv medlem
Lite osäker på om det är pk- bajonett. Det är lite svårt att avgöra på den bilden tyvärr.
Chinon tillverkade objektiv med flera olika fattningar och inte bara till pk och m42, utan även med canon, nikon, minolta, konica och För T2 adapter så det finns lite att välja på.
Jag tycker att det ser ut som om att det är ett jack i bajonetten precis där den röda markeringen är, stämmer det? I så fall kan det ju vara till minolta om jag inte missminner mig.
Chinon tillverkade objektiv med flera olika fattningar och inte bara till pk och m42, utan även med canon, nikon, minolta, konica och För T2 adapter så det finns lite att välja på.
Jag tycker att det ser ut som om att det är ett jack i bajonetten precis där den röda markeringen är, stämmer det? I så fall kan det ju vara till minolta om jag inte missminner mig.
easyrider
Aktiv medlem
Lite osäker på om det är pk- bajonett. Det är lite svårt att avgöra på den bilden tyvärr.
Chinon tillverkade objektiv med flera olika fattningar och inte bara till pk och m42, utan även med canon, nikon, minolta, konica och För T2 adapter så det finn s lite att välja på.
ok. tack för svar! ska fixa en bättre bild när jag kommer hem på tisdag. går det att utesluta några fattningar utifrån bilden?