Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken försäkring har ni på Ensklid firma?

Produkter
(logga in för att koppla)

kmsellin

Aktiv medlem
Hej!

Har just startat upp en enskild firma som skall syssla med undervattensfotografi. Sitter och kollar efter rimliga försäkringar som skall täcka utrustningen främst.

Tips på försäkringsbolag uppskattas, samt uppgifter om vad man kan förvänta sig att försäkringen skall kosta.

Tacksam för all typ av tips rörande denna fråga!

Beror på

Jag har bara företagsförsäkring motsvarande hemförsäkring (inbrott och brand och sånt). Ca 1500 per år för en liten lokal. Då ingår inget alls för eventuella skadeståndsanspråk.

Kolla med minst två olika bolag!

Det kan skilja en hel del på pris och service. Om det händer nåt så vill man ju ha ett bolag som finns på platsen. Jag har Länsförsäkringar som alltid varit OK om det hänt nåt och har bra service.

gefvert heter ett försäkringsbolag som försäkrar kamerautrustning och allt som en fotograf kan tänkas syssla med (ja ungefär iaf). om du är med i sff får du dessutom rabatt på premien.

Jag har samma försäkringsbolag som hemförsäkringen av den anledningen att om det händer något här hemma , där även företaget huserar, så slipper jag slåss med två väderkvarnar.

En liten chock som jag fick när jag skulle teckna försäkringen var att det var överkomligt pris på försäkringen ända tills jag råkade haspla ur mig att jag även jobbar i fält. Det visade sig att den "vanliga" företagarförsäkringen bara täckte det som hände i företagets lokaler och för att vara försäkrad utanför lokalerna så fick jag hosta upp det dubbla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar