Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Digitalkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dinara

Medlem
Jag ar valdigt ny inom fotografering,men har haft foto i gymnasiet sa jag kan grunderna.
Nu ar jag valdigt intresserad av att forsoka lara mig sa mycket som mojligt pa digitala fronten, for att kunna ev. frilansa senare. Det jag ar mest intresserad av ar djur (framforallt hundar) och undrar vilken digitalkamera kan vara ett bra forsta kop. Man har ju en vanlig liten digitalkamera hemma,men jag vill ha ngt mer proffsigt dock inte for, den ska vara latt (eftersom jag ar nyborjare). Jag ar tacksam for alla mojliga tips!

En begagnad canon EOS 300D eller EOS 10D kan man hitta till bra pris.

Om du nämner pris och kameratyp så underlättar det.

pris /kameratyp

Jag kan tankta mig upp till 10000:- men ar forstass glad om jag hittar en prisvard runt 7000:-
Kameratyp vet jag inte riktigt, det ar det jag undrar over vad som kan vara lampligt!
mvh
dinara

Jag rekommenderar att du köper en digital systemkamera, det ger störst möjligheter både vad gäller fotograferingen och utbyggnadsmöjligheter.

10 000:-, köper man begagnat så kan man få en hel del för de pengarna, en EOS 300D bör man kunna hitta för under 5000:- inkl. 18-55 optik (runt 6000:- nytt från tyskland utan optik).

Då har du fortfarande gott om pengar över till att köpa lämpliga tillbehör.

Jag tycker du ska satsa på en begagnad 300d för ca 5000 med kitobjektiv. Sen kan du lägga resten av pengarna på en extern blixt och nåt objektiv.

Har du nagra speciella forslag pa marke och vart jag kan leta efter begagnade? Jag tycker att det ar lite osakert o kopa beg. eftersom jag inte forstar allt till 100 %. Nagra forslag pa basta inkopsstallen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar