Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken CS- eller Elementsbok beskriver lagerhantering utförligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Eeros

Aktiv medlem
Jag vill gärna lära mig mer om hur hantera lager, då jag är total novis där. Men av de läroböcker om CS eller Elements som jag hittat i handeln, är det ingen som har ett helt utförligt kapitel om bara lagerhantering. Istället nämns lager ibland vid sidan av när de beskriver hur de gör något helt annat.

Varför är det så? Behöver man inte lära sig lagerhantering för sig, som en helhet? Eller duger det gott och väl för att få en förståelse, med den kunskap om lagerhantering som sipprar in lite pô om pô, vid sidan av, när man lär sig helt andra saker?

Kan någon tipsa om en bok, alternativt en artikelserie i någon fototidning, som utförligt går igenom lagerhantering?

Jag har ett helt nytt exemplar av Scott Kelbys "PS Elements 3 för digitalfotografer" här framför mig. Inte i den heller finns det mycket skrivet om hantering av lager, iaf om man tittar på innehållsförteckningen.

Senast ändrad:
Jag tycker boken Adobe Photoshop CS2 for Photographers är bra. Boken går igenom lager på ett bra sätt. Den första boken jag köpte, jag lärde mig lager och andra nyttiga saker från den boken.

/P

Eeros skrev:
Kan någon tipsa om en bok, alternativt en artikelserie i någon fototidning, som utförligt går igenom lagerhantering?
Photoshop Elements 2 Bible av Laurie Ulrich (ISBN 0-7645-4391-1) var den bok jag tyckte verkade bäst när jag letade i somras. Den har ett kapitel (15 sidor) enbart om lager och dessutom nämns det också i andra kapitel.

Har inget att jämföra med då jag inte vet hur andra böcker är men jag fick ett hum om lager och kunde använda det på en halvtimme så jag tycker den är bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar