Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken butik istället B&H i New York?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Skall till New York om ett par veckor, ett besök hos B&H var självklart för mig (som varit där) och mina foto-intresserade polare...MEN nu är det tyvärr stängt när vi är där :(

Vilken affär rekommenderas istället?


/Jocce
 
Nu gäller det "Rosh Hashanah" och den helgen inträffar som skrivet nu på en onsdag. Vi ett tillfälle jag väntade på grejor var det någon annan av alla judiska helger som inföll. Det kan vara Purim, Jom Kippur eller något annat. Bortsett från det är B&H väldigt bra tycker jag, men jag gillade inte att de skulle ha väl mycket kortinfo för min smak. Det var dock en hel del andra fotoföretag i New York som inte skeppade till Europa när jag kollade sist, så de är inga alternativ för oss. Det var väl därför jag landade på B&H.

"The B&H SuperStore and Offices will close at 1:00PM EDT on Wednesday, September 4th, in observance of Rosh Hashanah and will reopen on Sunday, September 8th at 10:00AM EDT." (saxat från B&H:s webb)
 
Är inte de större fotoaffärerna i NY ägda av judar? Hade för mig att det var något sådant, men jag kanske har läst fel nånstans annars också...

Jo det var ju just det jag menade med mitt inlägg. Det handlar inte bara om att de eventuellt har samma öppettider utan att de faktiskt är styrda av judiska helger. Det bor ju ett antal miljoner judar i New York, så det är väl kanske inte så konstigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.