umapuma
Aktiv medlem
Jag har bestämt mig för att göra en studio i mitt avlånga vardagsrum nu efter lite tänkande fram och tillbaks. Tänkte placera bakgrundsannordningen framför mitt fönster och jag inser att det kommer skapa problem med ljus bakom med det är väl lätt åtgärdat med mörkläggningsgardin vad jag förstår.
Rummet är ca 3,5 m brett och på längden har jag minst det dubbla till förfogande.
Frågan är nu vilken blixtstyrka jag rekommenderas att köpa? Har kollat runt lite här och förstått att 100 W är för litet och 200 gränsfall men om man tar för starkt kan problemet vara att man inte kan vrida ner det ordentligt??
Väggarna är vita men jag tänkte i allra enklaste ordning sätta skruvar i väggen som jag kan haka upp svart tyg på vid behov.
Bakgrunden kommer att vara ca 3 m bred har jag tänkt.
En fråga till.. kan blixtarna tändas och släckas manuellt också? Så man ser hur ljuset kommer falla?
Jag är helt och hållet ny inom området och alla tips är välkomna!
Rummet är ca 3,5 m brett och på längden har jag minst det dubbla till förfogande.
Frågan är nu vilken blixtstyrka jag rekommenderas att köpa? Har kollat runt lite här och förstått att 100 W är för litet och 200 gränsfall men om man tar för starkt kan problemet vara att man inte kan vrida ner det ordentligt??
Väggarna är vita men jag tänkte i allra enklaste ordning sätta skruvar i väggen som jag kan haka upp svart tyg på vid behov.
Bakgrunden kommer att vara ca 3 m bred har jag tänkt.
En fråga till.. kan blixtarna tändas och släckas manuellt också? Så man ser hur ljuset kommer falla?
Jag är helt och hållet ny inom området och alla tips är välkomna!