Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken blixt till a350?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sluta leta....!

Köp en Sony HVL-F42AM - har väldigt svårt att tro att du blir missnöjd!! Pris ca 2200kr, så det finns ingen större anledning att köpa pirat.

MVH
Urban H
 
Har tittat på den. Ligger ju i hyffsat prisläge med. Vad skiljer den från 58an? Den kostar ju dubbelt så mycket, inte kan det väll bara vara ledtalet?
 
Har tittat på den. Ligger ju i hyffsat prisläge med. Vad skiljer den från 58an? Den kostar ju dubbelt så mycket, inte kan det väll bara vara ledtalet?
58:an är den ende som kan agera master till 2st 42:eek:r på en a900 och master till en 56:a!! Jag köpte själv en 56:a i våras och e 58:a i fredags men med facit i hand skulle jag köpt 2st 42:eek:r istället för 56:an för där är fler möjligheter med 42:eek:rna (dom är av senare datum), men med en 350 som har inbyggd blixt så hade jag tagit 2st 42:eek:r istället för en 58:a!!! Ger fler möjligeter att labba med ljuset.... Ska kolla upp om 350:an kan köra 42:eek:rna trådlöst. Återkommer,,,, MVH Christer!!!!
 
Tack! I nuläget är nog bara en blixt som gäller, blir nog att lära sig ändå misstänker jag :)
42:eek:rna kan inte agera som master men däremot som slavblixtar till den inbyggda och då har du inte behov av en 58:a förutsatt att du klarar dej på ledtal 42!!! 42:an är väldigt kompetent med full ttl och nån skit med vitbalansen i trådlöst läge så valet bör bli ganska lätt då.
Kan åxå tilläggas att 58:an tar sin plats i kameraväskan (den är som jag, lite rund o trind)!!! MVH Christer

PS. 58:an kan du köpa sen om du behöver 2 flashar!!! DS.
 
Jo det har jag märkt (att dom är äldre) för 56:an är hedenhös i jämförelse med 58:an!!! Jag bara undrade om 42:an är mer lik 58:an än 56:an.. Troligen är den det!!!
 
Köp en Sony HVL-F42AM - har väldigt svårt att tro att du blir missnöjd!! Pris ca 2200kr, så det finns ingen större anledning att köpa pirat.

MVH
Urban H
Jag köpte en sigma till min gamla D5D,,,, hahaha vilket skämt!!! 1500 spänn rätt upp i mumindalen!!!! Fick ge bort den för jag kunde inte ta betalt för möget och de va för långt att gå till elektronikåtervinningen!!! //Christer
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.