anders.blomberg
Medlem
Nu är jag på jakt efter en blixt till min a350. Vad har ni för tips, vad ska jag titta efter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
58:an är den ende som kan agera master till 2st 42r på en a900 och master till en 56:a!! Jag köpte själv en 56:a i våras och e 58:a i fredags men med facit i hand skulle jag köpt 2st 42r istället för 56:an för där är fler möjligheter med 42rna (dom är av senare datum), men med en 350 som har inbyggd blixt så hade jag tagit 2st 42r istället för en 58:a!!! Ger fler möjligeter att labba med ljuset.... Ska kolla upp om 350:an kan köra 42rna trådlöst. Återkommer,,,, MVH Christer!!!!Har tittat på den. Ligger ju i hyffsat prisläge med. Vad skiljer den från 58an? Den kostar ju dubbelt så mycket, inte kan det väll bara vara ledtalet?
42rna kan inte agera som master men däremot som slavblixtar till den inbyggda och då har du inte behov av en 58:a förutsatt att du klarar dej på ledtal 42!!! 42:an är väldigt kompetent med full ttl och nån skit med vitbalansen i trådlöst läge så valet bör bli ganska lätt då.Tack! I nuläget är nog bara en blixt som gäller, blir nog att lära sig ändå misstänker jag
OT: Har du en Kristoffer??? Isåfall hur är den att jobba med?42an är att rekommendera
OT: Har du en Kristoffer??? Isåfall hur är den att jobba med?
Jag köpte en sigma till min gamla D5D,,,, hahaha vilket skämt!!! 1500 spänn rätt upp i mumindalen!!!! Fick ge bort den för jag kunde inte ta betalt för möget och de va för långt att gå till elektronikåtervinningen!!! //ChristerKöp en Sony HVL-F42AM - har väldigt svårt att tro att du blir missnöjd!! Pris ca 2200kr, så det finns ingen större anledning att köpa pirat.
MVH
Urban H