Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken bild gillar du mest här på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
lottae skrev:
Jo han är duktig.

Men tycker du att alla hans bilder berör lika mycket?
Ingen av dem som sticker ut lite extra och känns mer än någon annan? Så tråkigt att alla känns lika är det väl ändå inte?

Måste jag välja så blir det detta http://www.isaksson.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=274846 .
Mest på grund av att jag är porträtt-geek och just detta tycker jag är helt fantastiskt. Ett porträtt som i mitt tycker ramar in sig självt.

En tanke...

Att välja ut en enda bild är svårt! Här finns så kollossalt mycket bra!

På en del andra fotocommunities har jag sett att man har en avdelning som kallas "Galleriet" eller liknande. Där hamnar de bilder som medlemmarna själva väljer ut. Processen går till så här:

1. Någon medlem nominerar en bild till galleriet och motiverar varför.

2. Under en tid - c:a 2 dagar - kan andra medlemmar delta i en omröstning och svara ja eller nej på frågan om de vill ha bilden i galleriet.

3. Om bilden får fler ja än nej hamar den i galleriet, annars inte.

Förutom att det är en liten utmärkelse att få in en bild i galleriet för fotografen är det otroligt inspirerande att bläddra igenom bilderna där.

Tyska Fotocomunity är t.ex. en sida som har ett sådant galleri.

Vore detta något för FS? Vad tycker ni?

Fredrik Calabrese skrev:
det betyder att en bild med 1-0 kommer in i galleriet sa det blir annu ett galleri med alldeles for manga bilder.
Ja, om en bild bara får ett enda omdöme och om detta är för en galleriplats, så blir det som du skriver.
Men hur stor tror du sannolikheten är för att en bild bara skulle få en enda röst?

Jag hittade inte på förslaget rakt upp och ned - jag beskrev en reellt existerande funktion i en annan väl fungerande fotocommunity.. Endast en liten del av de bilder som föreslås till galleriet lyckas ta sig in. Det borgar för kvalitet och galleriet får den funktion det skall ha.
Jag har svårt att tro att detta inte skulle kunna fungera även hos oss.

de två senaste bildhänvisningarna imponerar tyvärr inte på mig

för att sedan PHOTOSHOPS inträde har det gått inflation i vackra färgfyllda naturbilder
tyvärr

och en sak till som störde den ena bildens kval-möjligheter ( enligt mig)

var att bilden gick att beställa i önskat antal exemplar.....

kan inte hjälpa det...sån är jag

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar