ANNONS
Annons

Vilken bakgrund ska man ha???

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Bomull, papper???

Vad är fördelar/nackdelar med de båda?
Måste man köpa stativ eller kan man sätta upp dem på något annat sätt? Någon som har ideer eller tips?
Färg, svart, vit?? Vad är bra till vad? Är det svårare att fota mot någon variant?
Hur bred man ska ha beror väl på rummet, men vad rekommenderar ni till helkroppsfoto?
Längd? 3m 5m 11m 30m??

Berätta mer än gärna eller ge mig praktiska tips som ni vill dela med er av :O)
Jag är tacksam för allt.
Man skulle ju vilja prova olika varianter innan man bestämmer sig, men det är ju lite svårt.....

Det vanligaste är nog papper. Det skrynkar inte lika lätt som tyg.
Men det beror ju lite på hur man vill den färdiga bilden ska se ut.

Vit vinyl kan vara ett alternativ till papper om bakgrunden ska användas mer än vanligt hobbybruk.

Fundera på om du ska transportera bakgrunden, eller om den ska stå monterad i ett rum/studio?

Tanken är att den ska vara monterad i samma rum hela tiden.
Än så länge är det till hobbybruk, så det behöver absolut inte vara det värsta..

Lånar tråden lite hoppas itne det förstör för mycket ;)

Hur skulle det fungera att använda sig utav en golvmata 3x6m i matt-vit/svart färg? Om den blir smutsig så kan man alltid torka av den.

Men hur funkar det med reflektioner och sånt? Självklart är den för tjock för att man ska kunna belysa mattan bakifrån.

Väldigt ny inom studiofotografering och har endast använt mig utav en vit vägg hittills :p
Kanske är dumma frågor här ovan men man vlir inte bättre utan att fråga.

Än en gång ursäkta att jag lånar tråden, kanske kan hjälpa dig oxå ;)

En matta är rejält mkt tyngre än papper, så isåfall krävs ett stadigt metallrör, eller en aluminiumkärna.

En vanlig papperskärna klarar helt enkelt inte tyngden, utan kommer böjas och bakgrunden blir "bubblig".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar