Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken av dessa IXUS pocketkameror ska jag välja.

Produkter
(logga in för att koppla)

cavediver

Ny medlem
Jag står och väljer mellan en IXUS 65 och den nya IXUS 800IS som kommer nu i maj. Nån som kan tycka till om vilken man bör välja ?

IXUS 65 är ju mindre, om det är viktigt så välj den, annars skulle jag ta IXUS 800 IS, pga att den har bildstabilisering.

Det där med bildstabilisering, är det viktigt ? Har tänkt att köpa ett UV-hus till och fota mycket under vattnet. Är den till nytta även där ? eller kanske den ger sämre bilder.

Nu spekulerar jag lite här...

Bildstabiliseringen bör göra nytta även under vatten, men kanske inte lika mycket eftersom att man inte "skakar" kameran lika mycket under vatten, eftersom motsåndet i vatten är större.

Hur det verkligen är i praktiken kan jag inte uttala mig om då jag inte har någon erfarenhet av det hela.

Edit:
Dessutom använder man ju blixt under vattnet?

Senast ändrad:
ANNONS