Annons

Vilka var där?/Vilka kom in? Gotlands Fotoskola

Produkter
(logga in för att koppla)
hinner ändå inte med den bussen som går 1.45 kommer in halv två till arlanda..:S (altså halv två på natten mellan lördag och söndag...)inte någon som passar sthlm vid halv tre tiden på natten på lördag/söndag morgon:D
 
Nu blev jag lite osäker :) tror ni dom är hårda på att bilden ska vara "naturlig"? borde väll inte ha någon betydelse om man leks i PS med den va?:/
 
neeeej det tror jag verkligen inte, det är fritt! tolka det som du vill, är det inte mkt så det handlar om? ett självporträtt behöver juh inte bara vara ett korta på dig rätt upp och ner, tolka som du vill gör på ditt sätt:) det kommer bli skitbra!
 
ne vet :) "uppgiften" är ju inte att fota dig som person... utan beskriva någonting om dig själv...

aja skulle iallafall lämna in min/mina bilder för framkallning idag, gick bara till ett lokalt ställe för att det skulle gå snabbt....dock kan inte tanten spec mycket :)

Min bild är i färg men det är ganska lite/svag färg i den... o hon gjorde en kopia på den i "monokrom"

När jag kom för att hämta ut bilderna var ena i svartvitt....när jag frågade henne varför hon gjort en färgbild i svartvitt fick jag svaret att....

-Men jag tyckte det var så lite färg i den så det blev snyggare i svartvitt...

sa åt henne att göra om det till imorgon...

alltså ska man jobba med foto i en butik kan man väll inte vara så trög?

(bilden har väll ca 50% av en vanlig färg bild... men man ser klart och tydlight att det är färg i den iallafall)
 
men ngud vilket puckor...hon kan juh inte avgöra vad som e snyggt på bilden eller inte..shit va lack jag hade blivit!!! ahja nu har jag börjat packa lite kläder å så...jobbigt det där me prylar vad man ska ta me, vet juh inte ens hur rummet kommer se ut:S tänk om man inte får ett eget rum, då kommer jag döööö...orkar inte dela:(
 
När vi var nere pratade jag med "hampus" som jag tror hans namn var :)

han sa att det finns nog med rum till alla...

Han sa att alla som kom in förra året (var väll ca 24) valde "eget rum" med toa dusch på rummet...
och alla fick det.... det fanns gott om dom sa han.

Så beror väll på vad du valde... men han sa iallafall att det fanns gott om rum för vad man änn ville ha.

Enda är väll om man väljer ett dubbelrum och det inte är ett jämnt antal som valt det.

Så att behöva dela rum behöver du nog inte oaoa dig för...
 
Tänkte, kunde vi göra en lista på som ska till gotland..
Tänkte ni kanske vet fler än de som skriver här.

Rätta mig om jag har fel... men dom jag vet som blivigt antagna är:

Simon Häggbom ;)
Lena Svanold
Jonas Arneson
Linnéa Pettersson
Otto Lindstam
Siri Isgren

Vet också att iallafall 2 som jag minns därifrån fick JA på första brevet... efter det har jag inte hört nått mer så inte 100 på att dom ska dit.

Therese J (tror jag hon heter)
Maja Brand

Har jag missat någon? säg gärna till.


en annan sak med... kan man adda er på msn? vi kan väll annars ta det där, men msn är alltid bra att ha :)

min är [email protected] om någon vill adda.
 
Jag flyger får norrland... ;)

bor hos en moster en natt och sen åker jag buss från centralen till nynäshamn... färje bussen
 
Någon här som använder canons 70-200.... helst 2.8an med lr utan IS...?

Grymt sugen på o skaffa ett sånt lite senare.. skulle vara riktigt kul att få prova på gotland...

håller tummarna att någon har det då det inte finns några fotoaffärer där jag bor som har sånt hemma så man kan klämma och känna.
 
vill också köpa ett sånt, roligt att kunna blnda ner så pass mkt, men de går upp så mkt mer i pris då dock. Men det är det klart värt. Någon har altid ngt att rekomendera som inte nån annan har:D jag vill köpa en mac!
 
En mac har jag xD grymt skönt med 24 tum :)

Skulle vara perfekt med denna 24 tummaren och en mac book pro för vägen.... om man ändå vore rik :/

aja ska satsa på ett 70-200 nu...

skulle nog inte skaffa mig ett f4....har ett 50mm 1.4 så man är van med så pass lågt bländarvärde.
så 2.8an blir nog perfekt.
 
alltså ni som har med er "massa flyttkartonger" sm någon sa... ska ni ha me er massa lampor o sånna saker?

tror jag är den enda som inte kommer ha nått sånt :p

för bökigt att bära med sig massa sånt.
 
jag med... eller jag kommer ta en "backpack" ryggsäck på mig sen skickar jag en resväska samt min Mac med bussgods... (levereras fram till dörren)

ndå skönt... bussgods tar 350kr eller nått att skicka min dator från norrbotten, Piteå till hemse... är inte så farligt.... lätt värt det då man slipper böket att bära med sig allt :)
 
Jag kommer ha massor av flyttkartonger :) Tar med mig lakan, handdukar, överkast, kuddar, kläder, kamera, dator, vattenkokare (måste ha te dygnet runt) och sånt. Måste ju kännas som hemma i internatrummet liksom :) Och tv:n slänger jag nog med också för säkerhets skull, hehe.

Nu är det resfeber på hög nivå. 5 dagar kvar! Ih. Jag ser verkligen fram emot det här året, men har lite separationsångest från Stockholm och familjen också.. Tror det blir skitkul på gotland!
 
hehe de är bra att någon tar med sig sånt :) man kommer säkert sakna en del saker.

Jag har bara med mig kläder datorn och kameran... men bara det tar nog mycket plats :D

jag har inte börjat längta spec mycket än... känns lite overkligt att det bara är några få dagar kvar dock.

Jag har faktiskt ingen aning vad jag ska förvänta mig alls...hoppas lära mig jättemycket men är lite orolig att det ska bli "segt"...(haha säger jag från norrbotten) xD

ingen aning hur dom lär ut... vilket arbetssätt dom har mm men ska bli riktigt intressant att se.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.