Annons

Vilka var där?/Vilka kom in? Gotlands Fotoskola

Produkter
(logga in för att koppla)
najs tips Siri!
Står att det är en åldersgräns, gäller det för folkis också alltså. Är lite förvirrad över om man ska söka studiehjälp eller studiemedel eller båda. Är det studiemedel som gäller över 20 eller beror det på utbildningens nivå? Någon som vet?

Måste man förresten kolla upp nånting med skolan om bostaden eller räckte det med pappret man fick med antagningsbeskedet? Får la ta o ringa.

Tänkte på fotouppgiften också.. låter ju som att bilden får innehålla vad som helst, eller ska det vara just ett självporträtt?

Ses snart allihopa! :)
 
perf ang bidraget... ska kolla upp vad det är... hoppas det inte bara gäller för personer under 20 eller nått sånt :/ och är det mer beroende på om man bor långt bort så :D
jag bor uppe i norrbotten, piteå :D rather far away? :D

vad gäller otto´s fråga om självporträttet är det ju någonting om dig själv... kan vara en hobby du håller på med / ett intresse/ hur du är som person mm.

Skulle som sakt inte bli förvånad om det är för att vi ska lära känna varandra lite.... att siri får ditt självporträtt och ska försöka berätta vad du gillar, eller hur du är som person....
eller nått sånt...

Någon som har någon annan syn på uppgiften?
verkar inte vara ett självporträtt på dig dvs en bild på dig... utan mer "någonting OM dig själv"..

aja jag vet inte.... har några varianter själv... men är fan svinsvårt tycker jag :) har gått från en svår tanke till nått jätte simpelt... menar man är ju där för att lära sig sånna saker... det är inget examensjobb man ska göra innan man ens börjat skolan :)

får se vad det blir i slutänden :)
 
Från CSN´s sida

"inackorderingstillägg kan beviljas t.o.m. vårterminen det år du fyller 20 år. Det finns ingen nedre åldersgräns. För att du ska få tillägget krävs att du studerar på heltid."


där rök det :D im to old for this :(
 
Gött, tolkade uppgiften så också men blev osäker när jag tappade bort brevet. Ska bli så himla kul o tillbringa ett år med att vara kreativ o hänga med sköna människor med samma intresse ;) Känns som man kommer bli så harmonisk eller nått.

Ja, där försvann en massa pengar. Verkar inte va mycke sånadär specialgrejer man kan få över 20.
 
Oops sorry :(
Ibland är det bra att vara lillplutten då.

Självporträtt är verkligen det svåraste som finns. Hoppas det här är första och enda gången vi behöver göra det! Man kan ju berätta något om sig själv på så många olika sätt.. Bara man kan förklara hur man har tänkt borde det väl vara OK.
 
Mmm, verkligen bara o ta det lugnt o göra nått enkelt. Men klart det är nervigt med första uppgiften. För min del ska jag försöka njuta av hela året o undvika den värsta prestationsångesten. Ska bli spännande o se hur man utvecklas asså :)
 
Jag har tagit bort alla mina bilder här på fotosidan (eller gömt dom) ska bara sätta upp sakern jag gör från gotland för kritik, ska vara kul att se skillnaden sen mellan de "gömda/gammla" bilderna och de nya man sätter ut...

många av er som har framkallat/fotat mycket analogt?

jag var på lopöpis faktiskt och köpte mig en sån där "rulle" för film så man kan ladda själv... tänkte man kanske kunde göra nått sånt...betalade väll en 25 kr för en sån samt en sån där neg framkallningsdosa ;)

(kan fan inte ett skit om analog framkallning men min farsa kan väll lite :p)

iallafall så ska film till sånna dosor vara ganska dyra... det är väll typ 30meter eller nått....

Upptäckte att den dosan var full med film... och efter att ha gjort några rullar... samt framkallat en av dom så var filmen "hel" trode ev någon hade öppnat den och kollat så den var förstörd.

kul o leka med iaf... har inte gått någon utbildning alls i foto så aldrig gjort nått sånt.
 
Packning!?

Börjar närma sig nu...
Börjar få lite halv ångest över vad jag ska ta med mig.. Hur mycket ska ni ta med er?

// jonasarneson
 
skickar en resväska med ev vinterkläder mm med bussgods (fram till dörren) sen tar jag bara med mig en större vanlig väska.
 
har bokat biljett nu iaf... åker över med den rekommenderade färjan... hoppas vi syns på båten :) tror jag minns några av er iaf... får försöka hålla ögonen öppna. Är kass på namn men ansikten brukar jag inte glömma.


valde att sitta på trästolarna denna gång.... förra gången var det vilostolar men det var trist :)
 
inget viktigt

Tjena mors alla!
Jag heter Lisa fisa och har oxo kommit in på Gotland. Jag är nog den som kommer längst upp ifrån, Kalix. Jag kommer bara ihåg fransoasen Siri (jag är den dryga jäveln som tyckte solnedgången hemma var bättre). Tror inte jag vet vilka ni andra är..

Jag ska åka med båten som går kl 12, den 2a sep, och ni känner igen mig på att jag ser ensam och förvirrad ut..Kanske även om jag råkar köra ner i vattnet med bilen när jag ska på eller av färjan..Jag har egen bil som jag kör ner, Vita faran .

Ang packning så blir nog bilen full, man ska ju ha med sååå mycket. Annars hade jag kunnat ta pitebon's dator..jag kan höra av mig om den händelsevis skulle rymmas med. Om du vill alltså?!
 
:D tjenixen... aa fan vi är ju nästan grannar ;)
menar...några mil bara...:p

är hel lungt med datorn... skickar den med bussgods fram till dörren.

kostar 350kr eller nått enkelväg..
ska skicka ner en resväska också med vinterkläder och sånna saker.

tar bara med mig kläder och sånt så man klarar sig ibörjan

Ska försöka hålla ögonen öppna på färjan efter er :)
Roligare att åka i sällskap med andra om man nu ska vara på båten i 3timmar :D
 
packning fotouppg osv

shit nu e jag verkligen sjukt pirrig i magen, ska packa allt den här veckan, drar nämnligen utomands i helgen. kommer hem på lördagen och drar me 12 färjan på söndagen, brun å fin:p

sjukt svårt me packning och veta hur fan man ska få plats me allt, och fotouppg ska jag försöka fixa i dag:) har en idée:p

Men hmm...hur ska man visa upp den, måste den vara utskriven?
 
jag vet faktiskt inte... förmodar att man ska skriva ut den.... men funkar väll med ett a4 om man inte vill göra ett foto av den.

Jag tar en super simpel bild...får inga bra ideer :(
 
Aja jag vetefan.... hade en ide men det är mer en "kul" bild och inte nått som beskriver mig :D

kommer nog bli en lite "dokumentär bild" hur jag är (en av mina dåliga sidor typ) :p

ganska trist faktiskt :p men hoppas jag får chans att ha igen det under året ;)
 
tycker det låter bra, kul! kan bli hur snyggt som helst, ibland är t.o.m det enkla väldigt snyggt!


Nu är resan bokad, tog sån där ekonomi plats, jag kommer vara så sjukt trött, eller så kommer jag vara helt övertrött:D kommer komma till arlanda på lördagsnatten vid halv 2 sen ska jag försöka ta mig ner till nynäs på ngt sätt. kommer vä hem vid 4-5 nångång sen har jag frukost bjudning här på söndagen:/ haha kommer gå fin fint:p kanske struntar i att sova.

Åh jag längtar nu!!
 
Du ska inte ta anslutande buss till färjan från sthlm? går ju en buss från centralen till nynäs typ 1.45 innan färjan avgår.
 
ska bli kul att komma dit... men har ingen aning vad jag ska förvänta mig... har inte börjat längta så där jättemycket änn... känns långt bort va någon anledning :D

Dock ska det bli skönt att sluta mitt jobb.... det är fan trist :p
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.