Annons

Vilka var där?/Vilka kom in? Gotlands Fotoskola

Produkter
(logga in för att koppla)
hur går det nu för alla med bilduppgiften?
Någon klar, någon som håller på... eller någon som inte har börjat änn...

Mailade och frågade när man tidigast kan få komma till skolan.... men var tvungen att ringa husmor för att få reda på det...
Någon som gjort det?

Själv håller jag på med ett antal olika varianter på "bilduppgiften" försöker göra ett "kul" samt ev ett seriöst... (kanske inte lyckas så bra) men får se vad det blir i slutänden.

Är också lite osäker... far jag ner vill jag gärna ha med datorn (just nu är det en imac 24" så det är inget man stoppar i ryggsäcken) så lite osäker om jag ska lämna den eller om jag ska försöka ta en större resväska ev skicka den med bud :p

fan nackdelen då man bor uppe i norr ;)

hoppas ni har det bra... lite synd att denna tråd dog ut.

/S
 
Vadå dött ut? =P
Jag är klar med uppgiften äntligen! Efter att ha funderat hela sommaren fick jag en plötslig ingivelse och är helt okej nöjd. Tror den är lite kulseriös..
Jag mejlade med Kristina Winarve och hon tyckte man skulle ta en färja som går 1200 från Nynäs den andra september.
Tur för mig att jag får skjuts ner för jag kommer ha så sjukt mycket packning. Är redan uppe i två-tre flyttlådor.. :) hehe
 
o shit :D så mycket :D haha jag hade funderar om det räcker med en resväska eller om jag ev ska köra resväska och ryggsäck (och det är om jag ska försöka få med macen i resväskan)
har man tur har jag någon släkting som sticker hem till sthlm mot slutet av aug :D

Skönt att du har ditt på det torra med uppgiften...
har svårt att veta om man ska en "del" av sig själv typ dokumentärt... eller om man ska göra en kul sak av det... som med lite beskrivning kan berätta en del..

Skulle inte förvåna mig om dom kommer ge bilden till en annan klasskompis och be dom försöka beskriva personen på bilden.
 
jag har faktikst inte börjat än, har lite olika idéer men ingen jag känner är klockren. Är lite seg!

Jag tänkte ta bilen ner faktiskt, o se om jag har råd att ha den kvar, annars kan man ju alltid ställa av den, men iallafall, så funkar den bra som packnings utrymme om det är någon som har mycket grejer o inte orkar släpa till färjan, åker från västerås/nynäshamn om det är någon som vill åka med =) bara hojta!
 
har du bokat biljetter? när åker du dit?

Ska försöka kolla upp priser mm på bussgods eller vad posten tar att skicka datorn...

Någon som vet hur det blir med transport från färjan till hemse? om många kommer typ samma tider... kommer dom med bussen eller ska man fixa det själv?

När har ni planerat att fara dit? (tid för färjan mm) tänkte att det kanske kunde vara kul om man kommer ungefär samtidigt ;)
 
jag har ingen aning när jag ska åka än, men som dom flesta andra antar jag , vill inte vara på skolan själv iallafall =)

Men får du skjuts till nynäshamn med bil? isf kan du ju packa in datorn i min bil där om du vill? andra också om ni har mycket packning, jag har ganska stort lastutrymme, =)
 
Såhär skrev Kristina till mig:
"Enklast är det om du kommer söndag 2 september. Båt från Nynäshamn klockan
12.00 med ankomsttid till Visby 15.15.
Buss 11 från hamnen ca 16.20 med avstigning vid kyrkan i Hemse ca 17.35. (
jag måste reservera med ang. busstiderna, kollektivtrafiken har ännu inte
kommit med någon ny turlista, kollade just på nätet)
Meddela mig när du kommer."
Verkar som de vill att alla kommer på söndagen..
 
jag ska försöka kolla upp vad det kostar att skicka datorn med buss/post fram till hemse... ev får jag skicka den till sthlm... ta den med buss till nynäshamn och sen sätta den i din bil :p

Om det går bra åker jag gärna med dig från visby till hemse om du har en plats över :) skönare än lokaltrafiken.

kan höra av mig när jag bokat biljetter och kollat upp med posten/buss om det går att skicka den.


(snacka om nackdel att bo uppe i norr) :D
 
Halloj igen!! Tänkte bara höra om nån kan tänka sig att citera vad som stod om fotouppgiften i sista brevet. Verkar som att jag har tappat bort det i flytten från Linköping.

Kommer till Gotland med bil 1 sept tror jag o flyttar välla in på söndagen. Riktigt klurigt att bestämma vad som ska med. Skjuter upp typ alla beslut tills jag har slutat jobba. Blir alltid att jag gör allt i sista sekund tyvär.

kram!!
 
siri skrev tidigare

"fotografera med tanke på att du med hjälp av en eller flera bilder skall berätta någonting om dig själv för någon som inte vet vem du är".
 
tror jag har för höga mål :p haha jag vill att det ska vara perfekt och jätte bra :D
detta är bara en liten sak vi ska göra... ingen slutprov :p
 
En sak jag tycker ska bli kul är att det är så många på samma ställe som delar liknande intresse :D

Ska bli kul att få se vad andra använder för utrustning mm ;) samt ev få klämma och känna lite... sånt är bra om man ska köpa nytt i framtiden :)

Ska bli kul men ändå kännas konstigt första perioden... om man bara kör med analogt.

Jag har då ingen vana alls från mörkrum tex men men det ska bli grymt kul att få testa :)
 
I visby? Inte omöjligt.. jag är inlåst i nått trångt utrymme.. det känns som jag har träväggar runt mig.. kanske är jag i en garderob..? Det är mörkt.. kolsvart.. men jag hör ljudet av motorer och det gungar oroväckande.. Hallå? nån där? hoh hoo!

/Peter
 
Hej!
Tänkte bara tipsa om ett bidrag man kan söka hos csn när man är inackorderad på folkhögskola. Inackorderingstillägg heter det och det blir mer pengar ju längre bort man bor :) Det plus det vanliga studiebidraget är ju en ganska schysst hjälp med hyran. Det är bara att beställa hem blanketten på csns hemsida.
Ha det så bra /S
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.