Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka tillbehör till D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
Har nyligen skaffat mig en D70 med 18-70 objektivet... Har även inhandlat ett sandisk ultra II 512 CF...

Vad mer kan man behöva?
Fundera på ett 70-300 objektiv..
stativ har jag sedan innan...
blixt?
fjärrrkontroll?

Tar gärna emot tips på ´tillbehör som är bra att ha :)

--
Daniel
 
En genomskinlig plastpåse och ett gummiband.

Sen är det bara att ge sig ut i regnet och plåta! Du kommer märka vad just du behöver - det är väldigt individuellt.
Lycka till!
 
Som Björn skrev så är det ju individuellt. Själv är jag rätt fascinerad av makro och hade väl siktat in mig på ett Tamron SP 90/2.8 Macro, men så fick jag en 12mm mellanring av min far och den gjorde "underverk" med kitoptiken. Så nu funderar jag på en Sigma 70-300/4.5-5.6 APO Super Macro (och allt vad den heter) istället. (Jag har inte råd med en 70-200/2.8 ännu.) Då får man en lite mer "allround" lösning. Rätt hyfsade makroegenskaper och tele när man behöver.

Fjärr skaffade jag när jag köpte kitet. Den kostade ju "ingenting" och jag tänkte att det kan vara bra att ha.
 
Ska du ut en längre sväng så kanske du behöver någon form av lagringsmedia du kan tömma ditt minneskort på?
 
Jag har en iBook 12" som jag använder som lagringsmedia. Ska till England (Brighton) i höst och plugga. Ska försöka fota så mkt som möjligt och även lägga upp lite bilder här :)


--
Daniel
 
Aha, då behöver du nästan garanterat använda plastpåsen för att skydda kameran mot Englands regn. =)
Men (och detta kan säkert någon annan svara på bättre) är det inte så att ett UV-filter tar bort lite dis och dimma?
 
Kan verkligen rekommendera Sigmas 70-300 m makro. Den sitter på mest hela tiden(har även 18-70). Rekommenderar stativ från Manfrotto. Hade ingen aning om att jag saknat det så mkt innan... :) Samt givetsvis en fjärr för 200:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.