Annons

Vilka program skall jag använda?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pixmix

Ny medlem
Hej,
Andvänder Photoshop och Bridge CS5 för min bilhantering.
Vilka program rekommenderar ni för ett fulländat resultat map. efterbearbetning av bilder och för produktion av trycksaker? Skall jag fortsätta med produkter från Adobe och i såfall vilka eller finns det alternativ?
Är vilsen i djungeln.....

Vad fattas

Hej,
Vilka program rekommenderar ni för ett fulländat resultat map. efterbearbetning av bilder och för produktion av trycksaker? Skall jag fortsätta med produkter från Adobe och i såfall vilka eller finns det alternativ?

Vi är nog lika vilsna. Du behöver ställa dig frågan (och besvara den för oss om du vill ha hjälp):
Vad vill jag göra som jag inte kan göra idag?

Om resultatet inte blir fulländat med program från Adobe så beror det då inte på programmen.

Hej,

Här är min högst personliga åsikt:

Om du jobbar med trycksaker och därmed även arbetar i InDesign och Illustrator så ska du jobb med Bridge. Mappsystem får du bygga själv utifrån hur det passar dig... men fördelen med Bridge och trycksaker är att du även ser dessa filer + pdfer i Bridge.

Foton jobbar du vidare med i ACR (förutsatt att du jobbar med RAW) och sedan, vid behov in i PS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar