WilliamE
Aktiv medlem
Hej, om en vecka åker jag iväg på en längre resa till Nya Zeeland, Australien Malasyia osv och backpacka. Det kommer bli både stad, natur, djur människor och allt vad man stöter på på en resa.
Jag har under en mycket lång tid funderat på vad jag ska ta med mig i fotoväg på denna resa. Min utrustning består av
Nikon d7000
Tokina 12-24 f/4
Nikon 35 mm pc f/2,8
Nikon 50mm f/1,8
Tamron 90 mm macro f/2,8
Nikon 80-200 f/2,8
Nikon 18-200 f 3,5-5,6
Gopro hero 3black
Lätt resestativ och andra kringgrejer
Min tanke var att ta med allting utom 18-200 och tamron 90 mm för att ha möjlighet till att ha bättre objektiv på kameran när bilden väl ska tas.
Nackdel: Många objektiv, tungt risken att man inte alls lyckas ta bilden för att "fel objektiv sitter på kroppen". Tråkigt om allting blir stulet osv.
Fördel: När man vet vad man ska fota så har man bättre grejer
Frågan som ska diskuteras är dels vad ni tycker jag ska ta med mig och dels vad ni själva hade tagit med er på en längre resa utifrån er egen utrustning
Jag har under en mycket lång tid funderat på vad jag ska ta med mig i fotoväg på denna resa. Min utrustning består av
Nikon d7000
Tokina 12-24 f/4
Nikon 35 mm pc f/2,8
Nikon 50mm f/1,8
Tamron 90 mm macro f/2,8
Nikon 80-200 f/2,8
Nikon 18-200 f 3,5-5,6
Gopro hero 3black
Lätt resestativ och andra kringgrejer
Min tanke var att ta med allting utom 18-200 och tamron 90 mm för att ha möjlighet till att ha bättre objektiv på kameran när bilden väl ska tas.
Nackdel: Många objektiv, tungt risken att man inte alls lyckas ta bilden för att "fel objektiv sitter på kroppen". Tråkigt om allting blir stulet osv.
Fördel: När man vet vad man ska fota så har man bättre grejer
Frågan som ska diskuteras är dels vad ni tycker jag ska ta med mig och dels vad ni själva hade tagit med er på en längre resa utifrån er egen utrustning