JDK
Aktiv medlem
Med tanke på att det verkar vara problem med olika märken av minneskort till olika kameror kunde det vara intressant att försöka göra en sammanställning över vilka kort ni använder till era kameror.
Själv har jag för tillfället endast ett 128 MB SanDisk (CompactFlash) till min Olympus C-5050 vilket jag inte har haft några som helst problem med.
Funderar på att köpa ett 256 MB CF-kort till (mer tillåter inte plånboken för tillfället). Efter sökning på pricrunner.com så är det billigaste jag hittat ett ApAcer för 625 kr. Har ni erfarenheter av detta märke?
Det skiljer ju ganska mycket i pris mellan olika fabrikat av Compact Flash, frågan är om man är "säkrare" på att kortet fungerar i kameran om man satsar på ett dyrare kort...
Som sagt, vilka kort använder ni själva och till vilken kamera? Någon som haft problem?
-----
En annan fundering: överväger att köpa en
X-drive II inför en 6 veckors semesterresa till Australien/Nya Zealand i höst. Är medveten om att det finns andra modeller som kanske är mer driftsäkra men är x-driven ett vettigt alternativ i sin prisklass? Någon som testat den? Har läst en del på dpreview.com men det kunde vara intressant om någon här har synpunkter.