Annons

Vilka ger Du kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med müsli, att det skule aldrig falla mig in o kommentera en bild efter att jag kollat annat än själva bilden.
Det är ju en fotosida det här o så skiter jag totalt vem som fotat eller hur den varit inloggad osv. osv.
Det är ju bilden som är huvudsaken här, trodde jag.
Och kommer även så göra även i fortsättningen, kommentera på mitt vis den bild som fångar mitt intresse.
Kommmenterar däremot ALDRIG dåliga bilder, DÅ skulle man inte ha annat o göra än o kommentera såna.
Mvh Eva
 
anders_j skrev:
fattar ej hur man kan gå efter hur många dom fått och gett. det är ju vad BARN gör.

öööö han fick mer saft än mig...... och så.???


Hehe, kunde inte ha sagt det bättre själv!
Sanlöst larvigt. Ser jag en bild jag vill ge ris eller ros så gör jag det i månom tid. Om fotografen i fråga själv kommenterar flitigt (eller överhuvudtaget) är helt ovidkommande.

//Mattsen
 
Jag har ingen medveten strategi när jag ger kommentarer, förutom att jag försöker undvika att ge kommentarer tillbaka för sådana jag själv fått. Jag vet att detta uppmuntras men jag tror inte det leder till bra kommentarer/kritik helt enkelt.

Faktum är att jag tröttnat mycket på att kommentera överhuvudtaget efter allt gnäll om kommentarer som varit. Droppen blev när man införde en röd text som sade att man kommenterar dåligt när man fått fler kommentarer än man gett (det var inte så kul när man skrev långa utförliga komentarer själv och själv fick, "fin bild"-komentarer, vilket systemet fortfarande verkar uppmuntra till).

Tidigare brukade jag blädra genom nya bilder och kommentera där jag tyckte jag hade något att komma med. Idag sker det mycket sporadiskt (typ så det knappt täcker upp för de kommentarer som försvinner för att folk byter ut gamla bilder).

Många verkar tycka att en fotosajt som fotosidans primära uppgift är att kunna få kommentarer på bilderna, det tycker inte jag. Det är forumen som är det huvudintressanta. Jag försöker dra mitt strå till stacken där istället.
 
Hej
Intressant att läsa om hur man tänker när man skall ge kommentarer, själv var jag jätte aktiv med att kommentera då jag satt på bredband kommenterade både bilder jag inte gillade och så klart bilder jag gillade.

Idag är läget annorlunda FS har nästan blivet ett ( dåligt samvete ) jag har en urusel uppkoppling det tar evigheter att titta på bilder vilket ju gör att lusten att kommentera är minimal. men man känner ändå något slags krav att motkommentera just av den där anledningen någon skrev i början av tråden... Kan de inte ge kommentarer så skall de inga ha.....

Detta gör att jag i alla fall lägger ut mycket mindre bilder just för att jag inte kan besvara alla kommentarer jag får.
Detta är ju ett dilemma någon måste ju kommentera om alla jorde som jag blev det ju inga kommentarer...Skall man låta bli att lägga ut för att slippa det dåliga samvetet ??

Nu kommenterar jag bara de bilder jag tycker verkar så intressanta så jag orkar vänta på att de öppnas :)

Marlene
 
Senast ändrad:
Jag tittar i kritikalbumen, öppnar bilden. Därefter kommenterar/kritiserar jag bilden. Möjligen att jag därefter kollar fotografens profil eller övriga bilder. Inte alltid.
Sen tycker jag att det är tråkigt att inte fler kommenterar bilder. Syftar då inte på mina egna utan i allmänhet. Jag har själv kommit på mig med att vara mycket i forumen, men försöker att bättra på kommenterandet igen. Det behövs kommentarer kring bilder för att FS ska vara den levande community som vi nog alla vill ha. Och då måste vi hjälpas åt även utanför forumen. Jag har drygt 500 inlägg i forumen men bara 176 bildkommentarer. Känns som dålig statistik för mig, och jag försöker som sagt nu att bättra på den. Det är lätt att man tycker att "någon annan" kan fixa det.
 
Barnpoolen

Jag försöker kommentera alla barnbilder i barnpoolen.

Barnfoto

Utöver detta kommenterar jag alla bilder som faller mig i smaken eller som jag har något konstruktivt att säga om.

Jag brukar även kommentera bilder från de som kommenterat mina bilder. Det är den tack man får av mig.
 
Jag är rätt dålig på att ge kommentarer men känner då och då pressen på mig och går då igenom pooler jag tycker är intressanta och kommenterar sen bilder som jag finner tilltalande och ibland försöker jag ge konstruktiva tips i nybörjarpoolen. Jag strävar efter att skriva mer än "bra bild!" för att det känns mer meningsfullt och tränar även mitt eget bildseende. Jag kommenterar endast ibland de som kommenterat mina bilder för jag tycker det är svårt att känna sig helt ärlig då.

/David
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.