ANNONS
Annons

vilka batterier till Canon 430EX II

Produkter
(logga in för att koppla)

Oskari Ylitolva

Avslutat medlemskap
får hem blixten i början på nästa vecka o tänkte kolla med er som äger ett ex vad jag kör med batterier.

har ett gäng med GP powerbank 2700mah AA laddbart nåt o ha?

Så länge batterierna är färska så är det nog inga problem med dem men om de är ordentligt använda skulle jag nog rekommendera dig att skaffa nya batterier.

Vänta med att köpa nya batterier till dess att du provat dina "gamla" batterier. Dina batterier är inte gamla eller slitna! 2700 mAh är bra och bör räcka länge om de är nyladdade. Tänk på att laddningsbara batterier inte håller kapaciteten särskilt länge efter att de laddats, så när du får hem blixten, se till att ladda batterierna och stanna inne och fota blixtfoton, du bör kunna hålla på hela kvällen med en laddning.

Jag skulle köpt nya batterier som har den nya NIMH-tekniken.
Finns att köpa på bla Clas Ohlson och Kjell & co.

Vartas variant heter Ready 2 Use, GPs heter ReCyko och Duracells heter Active Charge.

De levereras laddade och håller laddningen över tid mycket bättre än innan.
Jag har en uppsättning Varta och en PowerBase Instant (från Kjell) och de fungerar mycket bra med min 430EX.

Skulle också föreslå batterier med den nya NiMH-hybrid tekniken, speciellt om man använder blixten lika sällan som jag. För det är rätt frustrerande att när man väl tänkt använda blixten så visar sig batterierna vara urladdade.

De batterier jag använder nu stoppade jag i blixten i början på året och har väl använt blixten 5-6 ggr sen dess. Men batterikapaciteten verkar fortfarande vara opåverkad.

Vad är det för fel att vänta in blixten, prova de "gamla" batterierna och sedan när det verkliga behovet uppstår gå och köpa nya batterier. Men ok, det är bra att vi är några stycken som spenderar oss igenom krisen. :)

Vänta med att köpa nya batterier till dess att du provat dina "gamla" batterier. Dina batterier är inte gamla eller slitna! 2700 mAh är bra och bör räcka länge om de är nyladdade. Tänk på att laddningsbara batterier inte håller kapaciteten särskilt länge efter att de laddats, så när du får hem blixten, se till att ladda batterierna och stanna inne och fota blixtfoton, du bör kunna hålla på hela kvällen med en laddning.

Finns Vartas Ready-to-use-Batterier som håller laddningen otroligt bra. Säljes hos Claes Olsson.
Använde batterierna i början av veckan och samma batterier har setat i sedan förra runstensfotoresan för flera månader sedan.

Edit: Missade att svar redan fanns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar