Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilka batterier och laddare går att växla D70 och D200?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hängbjörk

Aktiv medlem
Hej!

Detta är en lyxig fråga (för den som lyckats få en D200), det erkänner jag direkt så skäll inte på mig för detta, snälla!

Men är det någon som vet om batterierna till D70 och D200 går att ladda även på den laddare som följde med "fel" kamera.

Eller måste man hålla koll på att ladda D200-batteriet ENBART på laddaren som följde med?

Fride

nu är jag verkligen ingen expert så ta inte mina ord alltför seriöst..men det enda som skiljer med d200 batteriet är väl en extra kontakt/stift för att skicka information angående livslängd till själva kameran..det borde ju inte ha någonting alls med laddningen att göra..det är vad jag tror..jag har bara laddat mitt d200 batteri med laddaren som följde med kameran så jag har ingen erfarenhet av d70 laddare/batteri men d200 batteriet är ju bara en vidareutveckling av EN-EL3 batteriet antar jag..

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto