Annons

Vilka av dessa objektiv???

Produkter
(logga in för att koppla)

BuddaGBG

Medlem
Har nyligen blivit stolt ägare av en KMd7d med ett KM17-35 2.8-4 objektiv. Vill nu utöka min objektivarsenal, men vill varken lägga för mycket pengar eller köpa dåliga objektiv. Så prisvärdhet är ett krav. Med andra ord så är beganatmarknaden ett i allra hösta grad bra alternativ för mig och jag har "span" på följande alternativ:

Tokina AT-X 828 AF 80-200mm f2.8 (Värde ???)
Tokina AT-X PRO AF 28-70/2,8 (1800:)
Objektiv Minolta AF 24-105/3,5-4 (Värde ???)
Objektiv Minolta AF 100-300/4,5-5,6 APO D (Värde ???)

Dessutom så finns ett nytt KM 50mm f1,7 med som alternativ för 1395:-

Jag vill kunna fotografera både porträtt samt natur,djur o sport så jag antar att jag behöver ngt i 25-105mm regionerna för porträtt samt 100++mm för natur o djur samt ev sport

Vad bör jag införskaffa hur är de objektiv jag har span på och vad är det rimligt att ge för dem? vilka kombinationer rekommenderas?

Har deesutom planer på en beg 5600HS blixt, vad är rimligt att betala för en sådan ?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Ps. Ngn som känner till andra objektiv (som är till salu) jag bör ha istället för desssa, så kontakta mig gärna.

Vilka objektiv du vill har kan du bara själv veta.

Till djur så behöver man ofta brännvider mot 200-300mm.
Till porträtt så fungerar 50/1,7 väldigt bra.

Du kanske kan mogna lite med din kamera så att du vet vad som behövs?

Blixten skall du låta bli, den kommer endast att fungera i manuellt läge. Blixtar skall ha ett (d) om de kommer från minolta, annars så fungerar Sigma DG 500 Super och några Metz blitar till D7D, koll att de stödjer Just ditt hus eller ADI.

3600 eller 5600 är fungerande blixtar, 5400 ska man nog skippa (om man inte vet vilka begränsningar det blir).
Tyvärr har jag rätt dålig koll på de objektiv du nämner. Dock finns väl 100-300:an i tre versioner.
"Den gamla", den som heter "APO" också den som heter "APO D".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar