Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Viken kamera skall man köpa D2x eller D300
- Trådstartare esbtse
- Start datum
kiwawa
Aktiv medlem
esbtse skrev:
Vill helst köpa en D3x men den är för dyr. Viken kamera skall man istället köpa D300 eller D2X? Jag håller på med landskap och naturfoto.
Att beställa en D3x blir nog svindyrt då Nikon inte har aviserat massproduktion av den;-)Antar att du menar D3.
Ang. D300, varför inte vänta in den så att vi får se hur den presterar, inte ens Nikon i Sverige(Europa?) kan säga hur ett produktionex kommer att prestera.
Makten
Aktiv medlem
Ja, absolut. Det är ingen dålig mellanskillnad som man kan köpa objektiv för heller.orisis skrev:
Skulle säga D300 om du vill vänta.
Hans William
Aktiv medlem
Jag tittade i din kameraväska, vänta på en D300 om du tycker väntan blir för lång köp någon begagnad Nikon DSLR att ha medans du väntar, behåll som andra hus eller sälj när D300 kommer.
Din kameraväska stämmer inte med de AF motorlösa D40/x.
Din kameraväska stämmer inte med de AF motorlösa D40/x.
Rasmus M
Aktiv medlem
Skulle defenitivt välja D300 enligt specsen. Det mesta är på pappret bättre med D300 än D2x. Autofokus systemet är deras mest avancerade nånsin, ny sensor, 8 bilder i sekunden med batterigrepp (samma som D2x) etc etc.
Ser ingenting som egentligen talar för D2x.
Så som Nikon har gjort innan så har de ju inte tagit in de mest avancerade systemen i den lite billigare versionen (dvs, D200 hade inte samma fokus system etc) men förvånansvärt nog satte de samma fokus system (och mer) som i D3.
Om du orkar vänta köp D300 i min mening, kan som sagt få rätt mycket objektiv för mellanskillnaden, eller kanske en resa?
Ser ingenting som egentligen talar för D2x.
Så som Nikon har gjort innan så har de ju inte tagit in de mest avancerade systemen i den lite billigare versionen (dvs, D200 hade inte samma fokus system etc) men förvånansvärt nog satte de samma fokus system (och mer) som i D3.
Om du orkar vänta köp D300 i min mening, kan som sagt få rätt mycket objektiv för mellanskillnaden, eller kanske en resa?