Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Viken insekt?
- Trådstartare Ingemar Björling
- Start datum
krisljungberg
Aktiv medlem
Skulle det inte kunna vara någon form av bärfis? Finns rätt många olika sorter med olika färger, olika mönster och olika form på skalet.
Ingemar Björling
Avslutat medlemskap
Tack för info!
Mr_H
Aktiv medlem
Någon som vet vad detta är?
Liknar en trollslända typ men var väldigt liten
En dagslända. Jämför med t ex denna länken:
Artfakta från SLU Artdatabanken
Artfakta är platsen som samlar relevant information om våra arter. Lär dig känna arten, dess naturvårdsstatus, se kartor och bilder, eller använd nycklar för att artbestämma.
artfakta.se
BeBest
Aktiv medlem
Jag tycker det ser ut att vara en dagslända nämligen gul dammslända.Någon som vet vad detta är?
Liknar en trollslända typ men var väldigt liten
BeBest
Aktiv medlem
Det första förefaller vara en parasitfluga. De brukar ha utstående hårstrån på bakkroppen. Den andre tror jag är en rovfluga. I bägge fallen klarar jag inte att ge artnamn men på den här sidan tror jag att det finns folk som klarar den uppgiften galant: https://www.facebook.com/groups/1014431075290240Hittade 2 andra som jag inte riktigt kan placera men som jag vet att det finns folk här som kan
Graylingman
Aktiv medlem
Den första är en parasitfluga, möjligen Tachina fera. Den andra gissar jag är en stekel av något slag och inte en rovfluga som föreslagits. Rovflugor har som alla (?) andra tvåvingar korta antenner.Hittade 2 andra som jag inte riktigt kan placera men som jag vet att det finns folk här som kan
Erik Normark
Aktiv medlem
Dranoel
Medlem
Det är en Stor Lysmask (Hona)Vad kan detta vara? Rätt stor, i Västerbotten.