Annons

Vika ihop kaffebrus softbox

Produkter
(logga in för att koppla)

Babelfish

Aktiv medlem
Idag fick jag mitt kit med stativ och softbox för extern blixt. Och imorgon önskar jag att ta med den på en liten utflykt, men jag har inte den blekaste aning om hur man viker ihop boxen igen (som jag förövrigt fick en fläskläpp av när jag öppnade väskan för första gången). Någon som har en och kan skriva instruktioner eller möjligen länka en video? Hittade inget vettigt när jag sökte runt.

Det borde följa med en varningslapp när man köper dem :) Jag lyckades också knocka mig själv när jag tog upp den första gången. Men å andra sidan lär man sig på en gång att hålla den borta från ansiktet när man vecklar ut den :)

Man lär sig snart att vika ihop den. Det är lite som att lära sig cykla. Har man lyckats en gång, så går det nästan per automatik från och med andra gången.

Har inget bra tips, men kan inte låta bli att att skriva några rader då jag också köpt en ganska nyligen med samma resultat som flera andra här när man packar upp den första gången ;-), haha. Försökte vika ihop den igår utan att lyckas, den är ju så hård, men antar att det är lite samma teknik som reflexskärmarna...?

Toppen!
Nu har jag lyckats ha sönder min på ett par minuter.
Borde komma med en liten instruktionslapp....

Den är helt sned nu när den är utfälld. Ska se om jag kan räta ut det på nåt sätt. Går kanske att vrida till stängerna så att den spänns upp så där snärtigt och livsfarligt igen!

Min är numer också böjd som en banan (lyckades med konststycket när jag förökte vika ihop den). Fick du ordning på det, och i så fall - hur?

Min är numer också böjd som en banan (lyckades med konststycket när jag förökte vika ihop den). Fick du ordning på det, och i så fall - hur?

Jag har lyckats vika ihop min softbox ett fåtal gånger, men det har alltid känts som en drabbning med döden så numera använder jag ett softboxparaply. Softboxen har jag kvar med använder bara den på hemmaplan.
Min softbox är också lite bananig efter halvt misslyckade försök att vika ihop den, men jag har inte kunnat komma på något sätt att räta ut den igen. Du kan ju testa att maila Kaffebrus och se om du inte kan få byta mot en ny, fungerande. Det har funkat för mig när saker pajat efter en tid.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar