Annons

ViewNX 2 visar enbart blå färg

Produkter
(logga in för att koppla)

jennyfer

Medlem
För ett par dagar sedan fick jag problem med att se mina bilder i ViewNX2. Miniatyrerna visas korrekt, men när jag vill se själva bilden i helskärmsläge eller i visningsprogramläge så visas enbart den blåa kanalen upp, resten av bilden är svart. D v s finns det bågot blått i bilden så syns det, resten är svart. Finns inget blått i bilden så är allt svart. Öppnar jag bilderna i den vanliga utforskaren (Windows Explorer) så är bilderna korrekta. Det är alltså inte bilderna utan någonting med programmet som är fel.

Jag kan inte se att jag skulle ha kommit åt någonting som har gjort detta, Har inte ändrat några inställningar. Jag har testat att ominstallera ViewNX 2, men det gjorde ingen skillnad.

Är det någon som har råkat ut för något liknande eller vet vad detta kan bero på?

Jenny
 
Visningsproblem i ViewNX

Hej,

Jag har också problem med skevt visade färger - vissa färger visas inte alls - när jag vill se mina miniatyrbilder i det större formatet. För tillfället är det endast gula fält som visas, resten av bilden är osynlig. En annan gång var bilderna i stort sett helt svarta. Jag har en Nikon D7000 och View NX2 upplagt på en MacBook Pro. Jag har inte gjort någon kalibrering. Hur kan jag få det rätt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.