Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Video till dvd

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha, vart gör jag av denna frågeställning? Jag försöker föra över vhs till dvd. Använder mig av Pinnacles kort och anslutningar går via svhs men ibland får jag rent usla överföringar. Starka färger som tex rött blir riktigt flammigt på dvd även när man ställt ner färgen vid inspelningen.

Har någon av er erfarenheter av detta, och tips om lösningen?

Mvh
Jonny

Hej. Har någon provat de integrerade VHS/DVD/DVD-RW maskinerna som finns på marknaden för denna åtgärd? Det är iaf det första sättet jag tänker på. MVH garbis

Jag har fört över mer än 100 VHS band till DVD. Jag kopplade in videon till en inspelningbar DVD spelare/brännare med inbyggd hårddisk. Redigerat filmerna innan (tagit bort reklam m.m.) och sedan bränt ner på DVD-skivor. Med bra resultat förutsatt att VHS-kvalitén hållit hyffsat kvalité.

Gamla 80-tals filmer och serier från TV som nu kan bevaras på betydligt mindre yta.

Har testat tidigare via datorn med sämre resultat med Hauppages tv-kort.

/Robert

Låter intressant!

Ja det låter intressant att du fick bra kvalite. Fast jag tycker ändå det är lite märkligt att det inte skulle fungera med pinnacles kort. Det är ju inget tvkort utan ett speciellt "interface" just för att ta emot video/videokamera signaler. Skall dock prova att koppla en förstärkare mellan video och dator. För om bara signalen från videon är perfekt så blir dvd´n bra. Är det minsta flammigt i vhsen så blir dvd´n ännu värre. Ett klart fall av si-su.... Skit In = Skit Ut... För jag kan inte riktigt smälta att det skulle fungera sämre att ta in filmen via datorn än med en vhs/dvdenhet. Men den som lever får se!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar