Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vid en googlesökning

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Vid en sökning på google på vilken fotosidanmedlem som helst så kom det ofta upp både länkar till forum personen skrivit i, fotosidans galleri eller startsida. Vid någon sökning kom även sidor till de personer som låg i namnets favoriter upp. Att min medlemsida kommer upp tycker jag är bra men att en massa länkar till gamla forum jag skrivit i kommer upp om en t e x uppdragsgivare eller gammal arbetskompis söker på mitt namn tycker jag inte känns lika kul.

Sånt är livet på nätet ;-)

Skämt åsido, numera har de slängt upp en robots.txt som skall hindra åtminstone snälla sökmotorer från att indexera forumet mm.

Men jag tror att det var relativt nyligen den kom upp, så det som har indexerats tills dess ligger förmodligen kvar. Och så vet jag inte riktigt hur stor hänsyn sökmotorerna tar till robots.txt idag, men kan tycka att de större borde respektera den.

Phu, skönt att höra.. Fast på google och msn verkar det inte funka fullt ut i dagsläget. Kan ju bli pinsamt textbeskrivningar ur foruminlägg ju, särskilt som det då inte framgår av rubriken att forumet är på FS..

Nog är det så på nätet! Det är ju oftast en fördel! Men i övrigt stämmer allt som Jim säger.

Det är väl bara att åter igen tänka på att inte skriva något som man inte kan stå för eller som man inte kan tänka sig att säga öga mot öga med personen man tilltalar.
Gör man så behöver man ju aldrig oroa sig för att någon ska hitta något olämpligt.

(nu kommer jag inte att kunna sova inatt av oro)

Det jag ser som viktigast är att egna sidor som man vill att folk ska hitta hamnar över sånt här annat. Därför döpte jag min sajt med mitt namn som första ord fast den har inte hunnit reggas ännu. gundj, Gör en sökning på ditt namn så kanske du kan sova gott sen.

jimh skrev:

Skämt åsido, numera har de slängt upp en robots.txt som skall hindra åtminstone snälla sökmotorer från att indexera forumet mm.

Men jag tror att det var relativt nyligen den kom upp, så det som har indexerats tills dess ligger förmodligen kvar. Och så vet jag inte riktigt hur stor hänsyn sökmotorerna tar till robots.txt idag, men kan tycka att de större borde respektera den.

Dom stora och seriösa robotorna gör rätt med robots.txt. Problemet är tiden det tar innan dom uppdaterar sina index. På Utsidan får folk fortfarande träffar på sidor som vi plockade bort/bytte namn på för över 2 år sedan.

-Thomas

hmm jag hittade ingenting av mig själv från fotosidan när jag sökte på google men däremot från andra sidor!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar