Vad är det som är så märkligt med Nikons prissättning på D3x? Har canon kunnat tagit det priset för sin varför ska inte Nikon kunna göra det? Det du betalar för är upplösningen. När jag körde med canons 1ds mark2 (16,7 milj pixel) då räckte den till för det mesta. När jag var på sista jobbet så räckte inte alltid filerna till från D700 för ibland så hinner man inte montera rätt optik på kameran och att släpa på 2 hus hela tiden blir tungt i längden. Det var väl samma chaffs förut vissa tyckte filerna från D70 blev SÅ BRA i 50x70 storlek. Med facit i hand så har nog dom flesta ändrat uppfattning om man jämför med 50x70 bilder från tex D700.
Däremot så föredrar jag ett mindre lättare hus som väcker mindre uppmärksamhet än prohusen (om man inte gillar penisförlängare) Jag har släpat på tillräckligt många tunga hus genom åren o valde bort Nikon D3x pga storlek, formen (fyrkantiga huset) Vertikalavtrycketsplacering däremot inte för PRISLAPPEN DEN ÄR HELT NORMAL.
Jag tror att det kommer vara ytterst svårt att se skillnad på lägre iso mellan tex Sony A900, D3x, Canons 5D mark 2. Det är bara att inse att dom flesta kameramärken har en sån bra kvalitet idag så det är bara en smaksak vilket man gillar och det är det man betalar för sedan att Sony är oförskämda o släpper sina A900 kamera med samma sensor som i D3x för en 1/3 del av Nikons pris thats life.
Men var lugna Nikon kommer säkert släppa D700x med samma prestanda som D3x snarast för att hejda Canons försäljningsvåg på nya 5D.