Annons

Vettigt program att bränna dvd med ?

Produkter
(logga in för att koppla)

anders8848

Avslutat medlemskap
Hej!

Är det någon som vet ett bra DVD brännar program. Jag efterlyser ett enkelt program som jag bara kan ”dra”över filerna och det viktiga, är att det skall dela upp mina gigant mappar automatiskt mellan ett antal DVD. Jag vill göra regelbundna säkerhets kopior av min musik och bilder utan att spendera extra tid med att dela upp 50 GB mellan skivorna varje gång...

Desssutom skall filerna kunna läsas av vilken pc som helst.

Alltså ett bas och bus enkelt program som delar upp mapparna själv!

Några tips ??

Jag kör också med Nero.
Jag har testat Neros backup också men jag tycker den inte funkar bra när man väl behöver göra en återställning med hjälp av backupen.

Men för generellt för att bränna är Nero jättebra.

Dags att uppgradera Nero?

Jovisst delar Nero upp ditt material över det antal discar som kommer behövas. Jag backar ca 15 GB foton med jämna mellanrum, både till Firewire HDD & DVD'er för längre lagring. Att spanna över flera diskar är mer vanligt än ovanligt idag.

Är nog mer så att du har en för gammal version av Nero, go upgrade :)

God fortsättning på er alla.

Borde inte ett DVD-brännarprogram följa med när man köper en DVD-brännare? Jag funderar på att köpa en DVD-brännare själv så småningom, för att bl.a. göra säkerhetskopior. Vore ju bra om det är lika busenkelt som Nero. Min version klarar nog bara CDR.

J. Patric skrev:
Borde inte ett DVD-brännarprogram följa med när man köper en DVD-brännare?

Många gånger köper man brännare och annat i sk bulk. Då får man inte med kartong, manual, cd-skiva med drivrutiner eller någon brännarprogramvara. Manualer och drivrutiner får man hämta från tillverkarens hemsida. I vissa fall, som när jag köpte min NEC-brännare följde en enklare version av Nero med. Denna kunde jag uppgradera.

Så efter ett antal tester på olika program så fann jag äntligen ett program som klarade av vad jag saknat.

Jag provade faktist Neros senaste men var ej nöjd. Valet föll på Roxio Easy CD&DVD Creator 6. Programet delar snyggt och lätt upp filerna mellan de antal skivor som behövs.

MVH Anders

Jag kör Roxios Toast på min mac o det är helt klart trevligt.

Finns ett brännar prog till pc som heter dvd decrypter, som tydligen ska vara bra.

Ett plus med det är att det är helt gratis o ganska logiskt gränssnitt, iaf tycker jag det som blir helt snurrig i win miljö. :)

Bara ett litet extra tips, om du inte testat det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar