P-E Claesson
Aktiv medlem
I natt säljer jag mitt 500 f4,5 då jag sällan använder det. Skulle behöva ett aningens mindre nyare och framförallt lättare tele. Men vad finns till Pentax som inte behöver dra iväg hur mycket som helst? Har ett Sigma 135/400 F-4,5-5,6 och det fungerar bra i dagsljus och måttliga avstånd. Men det är lite sisådär med brännvidden. Ett måttligt ljusstarkt 500 kanske? Eller en bra 400 som inte tappar så mycket tillsammans med en Sigma 1,4x converter. Den tillsammans med 135/400 fungerar inget vidare tycker jag. Nästan lika bra att beskära i efterhand istället.
Hur mycket det får kosta vet jag inte just nu. Det bestäms lite över vad jag får för 500:an, och budet (på Tradera) ligger bara på 2000 spänn just nu. Får väl lägga till lite om jag ska ha ett nyare tele, men det är bra om det inte blir jättedyrt.
Hur mycket det får kosta vet jag inte just nu. Det bestäms lite över vad jag får för 500:an, och budet (på Tradera) ligger bara på 2000 spänn just nu. Får väl lägga till lite om jag ska ha ett nyare tele, men det är bra om det inte blir jättedyrt.