Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vem står i kö för en 1DX?
- Trådstartare Candersson
- Start datum
Gocker har 1D X i lager nu.
gunau
Aktiv medlem
Gocker har 1D X i lager nu.
Det är en konstig värld. PÅ SP så var det trettio för mig i kön (jag bokade i december) men de hade flera på Goecker så det blir nog till att handla där. De måste rimligen få sin leverans ifrån någon annan än Canon Sverige men enligt säljaren som jag pratade med skall det vara samma garantier mm och man skall kunna utnyttja Canon RCC i mölndal (som ligger nära). Tack för tipset! /Gunnar
baa
Aktiv medlem
Undrar hur det fungerar med leveranser från Canon till återförsäljarna egentligen?
Har kollat lager och leveransstatus hos tre av Sveriges största återförsäljare (Cyberphoto, ScandinavianPhoto och Rajala) alla är "Canon Professional Dealer" men ingen av dessa kan lämna några leveransbesked i dag.
Kollade upp Magnus tips om Goecker, som också är en "Canon Professional Dealer", om jag beställer innan kl 14.00 i dag får jag leverans i morgon.
Skall det vara så här och varför informerar Canon inte om att vissa återförsäljare prioriteras?
Vad är vitsen med att stå i kö för en produkt hos en viss återförsäljare när någon annan återförsäljare kan leverera direkt?
Är vi konsumenter lurade?
Har kollat lager och leveransstatus hos tre av Sveriges största återförsäljare (Cyberphoto, ScandinavianPhoto och Rajala) alla är "Canon Professional Dealer" men ingen av dessa kan lämna några leveransbesked i dag.
Kollade upp Magnus tips om Goecker, som också är en "Canon Professional Dealer", om jag beställer innan kl 14.00 i dag får jag leverans i morgon.
Skall det vara så här och varför informerar Canon inte om att vissa återförsäljare prioriteras?
Vad är vitsen med att stå i kö för en produkt hos en viss återförsäljare när någon annan återförsäljare kan leverera direkt?
Är vi konsumenter lurade?
Goecker är danskt, det kan spela roll liksom hur många backorders som lagts i ett tidigt skede.
Candersson
Aktiv medlem
Goecker är danskt, det kan spela roll liksom hur många backorders som lagts i ett tidigt skede.
Precis!
Jag misstänker att det är ganska skralt med 1DX leveranser från Canon Sverige till de svenska återförsäljarna.
Goecker SE har säkert fått in via Goecker Danmark.
Dykbjörnen
Aktiv medlem
Jag stod i kö hos Cyberphoto sen 31:a Oktober, var på köplats 15 i måndags. Såg att Goecker hade i lager, beställde igår vid 12-snåret och fick den levererad idag runt 14. Så grattis alla ni som är efter mig i kön hos Cyberphoto, ni har en mindre i kön nu.
Kan vara så att de fortfarande har 1dxr kvar hos Goecker, hade det igårkväll efter min beställning.
/Björn
Kan vara så att de fortfarande har 1dxr kvar hos Goecker, hade det igårkväll efter min beställning.
/Björn
clawfinger
Aktiv medlem
Skön snubbe,,, Behövs mer avslappnade lirare i denna värld.
Sabud
Aktiv medlem
Medan ni väntar en liten recension gjord av en Nikonfotograf.
http://www.andyrouse.co.uk/index.php?link=blog
/Stephan
/Stephan
Candersson
Aktiv medlem
Medan ni väntar en liten recension gjord av en Nikonfotograf.
/Stephan
Intressant och rätt underhållande läsning
Tack för länken
Candersson
Aktiv medlem
Nu står i alla fall inte jag i kö längre
(hämtade mitt ex idag)
(hämtade mitt ex idag)
Det verkar komma ut en hel del ex med tanke på hur många 1D Mark IVr som är ute till försäljning.
Candersson
Aktiv medlem
Jo det verkar som om de droppar in i (o)jämn takt nu.
Jag ställde mig på kö på SP i Malmö den 4/7, då var det 14 före mig.
Blev faktiskt lite förvånad när de ringde eftersom jag inte förväntade mig något förrän slutet av augusti...
Men det är bara att tacka och ta emot
Jag kommer i alla fall att behålla min 1D IV
Jag ställde mig på kö på SP i Malmö den 4/7, då var det 14 före mig.
Blev faktiskt lite förvånad när de ringde eftersom jag inte förväntade mig något förrän slutet av augusti...
Men det är bara att tacka och ta emot
Jag med. Jag hade inte råd med dubbla 1D Mark IVr. Nu kan jag iaf ha dubbla 1D-hus.
5D Mark III är dock en bubblare eftersom den är så lik 1D X och väger mindre.
Candersson
Aktiv medlem
Jag med. Jag hade inte råd med dubbla 1D Mark IVr. Nu kan jag iaf ha dubbla 1D-hus.
5D Mark III är dock en bubblare eftersom den är så lik 1D X och väger mindre.
Jo det är sant.
Jag märkte att 1DX + 85/1.2 faktiskt väger en del ihop... ;-)