hell_se
Aktiv medlem
Nu har vi denna test från Ken Rockwell
och denna från Photozone.
Vem ska man lita på? Jag tror jag vet vem... ;-)
och denna från Photozone.
Vem ska man lita på? Jag tror jag vet vem... ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att Du kan lita på både Ken Rockwell och photozone.de. De betraktar saker på lite olika sätt bara. Ken "skulle aldrig köpa en", samtidigt som 18-55 SAM är en väldigt bra kit-zoom. Jag ser ingen motsättning, utan kan dela bägge synsätten.
Jag tycker att frågeställningen - "Vem ska man lita på?" - är mer förledande
( och missvisande ) än deras respektive slutsatser. Du behöver inte förkasta
en av dem.
Då förstår jag frågeställningen än mindre - Du har ju redan bestämt åt oss arma tvivlare var sanningen finns....
Och jag som tekniker väljer att lita på... ja just det. ;-)
Jo, han var påtagligt mer "outspoken" än annat jag läst av hans penna. Exemplarvariationen kan ha spelat honom spratt. Kontroll med ett annat exemplar hade varit smakligt.Jag tycker att KR brukar vara mindre kritisk än photozone.de, så jag tror helt enkelt att han fått ett dåligt exemplar. ..
....
Ken Rockwell är en fjant![]()
Må så vara. Han skriver dock väldigt förståeligt för nya fotografer, och det mesta är skrivet med sunt förnuft. Det är bra att det finns någon motvikt mot alla som tillber det tekniska som enda grund för bra fotografi.
Per.
"Barbi (&)Ken" är inget att lita på.. Men jag anser aldrig "testare är nått att lita på iofs..![]()