Annons

Vem är fotografen jag efterfrågar?

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Såg en utställning/ samlingsutställning på Fotografiska muséet (heter det så?), vid Moderna muséet för ca 10 år sedan. Det var bilder, tagna av en svensk fotograf. Han eller hon hade plåtat människor utanför IKEA. De stod där rätt upp och ned med sina kassar och blickade in i kameran.

Vet nån möjligtvis vem fotografen är?

Anders någonting har jag för mig.

Han fotograferade med mellanformat, blixt rakt på och har även bilder från Rosengård och andra ställen.
En sorts avbildning av Sverige.

Tror det är honom du menar...

Jaha, då kanske vi börjar närma oss svaret på min fråga. Hoppas nån kan hjälpa till med efternamnet också. Skulle nämligen vilja ta mig en till titt på dessa fotografier, eftersom de var så bra.

Tack för hjälpen! Nu ska vi se om jag med hjälp av detta namn kan få mig en glimt av dessa bilder igen. De kanske har publicerats i en bok, eller nåt?

Var i bokhandeln i går och frågade efter "Landet utom sig", Men, de hade inte den och bokhandlaren sa att den var jättesvår att få tag på nu för tiden. Den har tydligen slutat att tryckas i nya upplagor. - Varför då, frågade jag. Jo, svarade handlaren, fotografen vill inte att den ska tryckas i fler upplagor. Enligt bokhandlaren betingar tydligen boken ett väldigt högt andrahandsvärde. Han sa att jag nog skulle få punga ut med cirka 2000 kronor om jag skulle få tag på den i nåt antikvariat.

Så tänk på det, ni som äger nämnda bok. vårda den ömt!

FredrikArvidsson skrev:
Var i bokhandeln i går och frågade efter "Landet utom sig", Men, de hade inte den och bokhandlaren sa att den var jättesvår att få tag på nu för tiden. Den har tydligen slutat att tryckas i nya upplagor. - Varför då, frågade jag. Jo, svarade handlaren, fotografen vill inte att den ska tryckas i fler upplagor. Enligt bokhandlaren betingar tydligen boken ett väldigt högt andrahandsvärde. Han sa att jag nog skulle få punga ut med cirka 2000 kronor om jag skulle få tag på den i nåt antikvariat.

Så tänk på det, ni som äger nämnda bok. vårda den ömt!

Det var som fan! Den har jag ju i bokhyllan! :)

Jag tänkte alltså på fel fotograf men den Anders jag hade i huvudet heter Anders Kristensson.

ANNONS