Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Veckans sportbilder v2

Produkter
(logga in för att koppla)

WaterMelonMan

Aktiv medlem
Tycker det är lite dåligt med inlägg i den här delen av forumet, så jag tänkte dra igång en tråd som är ett återkommande inslag på dpreview, nämligen veckans sportbilder.

Jag var själv och fotade badminton i tisdags då Frölunda mötte Fyrisfjädern här i Göteborg. Mitt första försök att fota sport och det visade sig inte vara helt lätt. Badminton är ju en väldigt snabb sport och det gällde att hänga med i svängarna. Ett par lyckade bilder blev det i alla fall (av ca 160), och här kommer ett smakprov där åtminstone skärpan sitter där den skall.

Använde en 85/1,8 på en 350D med bländare på 2,0 och ISO 1600 under hela kvällen, vilket gav helt ok slutartider. Dock var brännvidden i längsta laget vilket gjorde att jag fick stå en plan bort för att få med en hel spelare i bilden.

Bidra gärna med era egna sportbilder ni tagit under vackan.
 

Bilagor

  • img_1551_small.jpg
    img_1551_small.jpg
    29.5 KB · Visningar: 2,112
Visserligen från söndag vecka 1, hoppas det går bra ändå. Match mellan Broberg-Vänersborg, elitserien i bandy. Detta var första gången jag fotade sport lite seriösare.

Fler bilder finns här
 

Bilagor

  • img_6291_w.jpg
    img_6291_w.jpg
    57.9 KB · Visningar: 2,052
Senast ändrad:
Jag var i Uddevalla och fotade kommunmästerskapen idag och lyckades få till några bra bilder iaf :)

Tråkigt nog var läktarna ca 2 meter över planen så perspektivet blir inte samma som om jag hade kommit ner på spelarnas nivå. Sen gick det inte att sitta på kortsidan så jag fick nöja mig med ena änden på långsidan. Några fler bilder ligger på min sida om nån är intresserad.

Det blev förresten mål precis efter jag tagit första bilden :)

ISO 1600 och lite efterbearbetning. Eftersom jag inte har det ljusstarkaste objektivet så ställde jag in slutaren till 1/320s för att få hyfsat skarpa bilder (med auto blev det ca 1/200s) så de blev lite mörka (och även brusigare) men det fixade jag till efteråt.
 

Bilagor

  • david1b.jpg
    david1b.jpg
    51 KB · Visningar: 1,886
Senast ändrad:
Solna Vikings Derrick Tarver under gårdagens All Star-match i Fyrishov Uppsala.
 

Bilagor

  • derricktarver.jpg
    derricktarver.jpg
    49 KB · Visningar: 1,738
Solna Vikings Tamara Ruzic fick använda huvudet i tisdags mot 08 Stockholm Human Rights.
 

Bilagor

  • tamararuzic.jpg
    tamararuzic.jpg
    50 KB · Visningar: 1,991
17 millimeters brännvidd. Avstånd 30 centimeter.
Jag är glad att glaset var emellan.
 

Bilagor

  • hockey.jpg
    hockey.jpg
    49.5 KB · Visningar: 859
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.