Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattendroppar

Produkter
(logga in för att koppla)
Ibland ser man fantastiska bilder av vattendroppar på blommor. Dropparna är så perfekt placerade så de är säkert ditlagda, eller är det kanske något annat än vatten som används? Nu undrar jag om man kan göra vattendroppar segare genom att blanda något i vattnet eller kan man använda något annat som liknar vatten men är hållbarare?

Ibland ser man fantastiska bilder av vattendroppar på blommor. Dropparna är så perfekt placerade så de är säkert ditlagda, eller är det kanske något annat än vatten som används? Nu undrar jag om man kan göra vattendroppar segare genom att blanda något i vattnet eller kan man använda något annat som liknar vatten men är hållbarare?

Glycerin brukar rekommenderas för detta, har dock inte provat själv.

Har du provat att spraya vatten på blimmor med en vanlig blomspruta? De flesta blommor har en vaxartad hinna på bladen som gör att vatten pärlar sig fint.

Hej! I en tidning, kommer inte ihåg vilken, läste jag att man kunde använda sig av saltvatten istället för vanligt kranvatten. Testa något i stil med det för sårtvätt.
Mvh Patrick

Sent from my GT-N5120 using Tapatalk

OM inte annat så är säkert dropparna flyttade, tillagda, borttagna o retuscherade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar