Annons

Vart laga canon i STHLM

Produkter
(logga in för att koppla)

FrePe

Aktiv medlem
Tjo!

Jag bröt av bajonetten på mitt 70-200/4 L IS i morse, nu undrar jag vart det är bäst att skicka dett om man bor i stockholm (södertälje), har för mig att jag läst om någon verkstad i mölndal & det vore ju smidigt.

Är det intervision som gäller annars?

Har någon bytt bajonett och vet vad det kostar ca.?
 
.... om man bor i stockholm (södertälje), har för mig att jag läst om någon verkstad i mölndal & det vore ju smidigt.


Jag är riktigt dålig på verkstäder för Canon, men tänkte ändå tipsa om en sak (om du kanske tänkt sätta dig i bilen på lunchen för att dra till Mölndal:
Mölndal ligger friska 44 mil från Södertälje, så speciellt smidigt är det nog inte...
;-)
 
Haha jo just det, mölnbo var det visst jag menade mölndal var visst en annan något mindre smidig femma:) Men jag kör nog på intervision trots allt.

Tack för svar!

Mvh
 
Jo Håkan kameran hade jag över axeln i en "vanlig" axelväska plötsligt sa det spjionk och remmen släppte ifrån ena öglan. Fråga mig inte hur, remmen sitter med en typ av karbin hake som är oskadad men det hände. Kameran 1ds mk2 med 70-200 monterat åkte i asfalten, huset tog mark först så jag tänkte direkt att det inte var någon fara för huset håller, huset höll:) Men det verkar som om & jag har tidigare läst att en del längre gluggar är byggda för att ge med sig så att inte bajonetten på kamerahuset går sönder, själva bajonetten har släppt helt i ena kanten och öppnat sig typ som ett lock & den första centimeterna av det vita är lite sprucket delarna sitter dock fortfarande ihop och stödjer jag gluggen går den att använda.
 
Ok, trist att det hände. Jo, har också läst att de gör så att objektivets bajonett går före kamerans, och det kanske är bra. Hmm, det där med karbinhake kan vara trixigt, har hänt samma sak med min datorväska ett par gånger och den har åkt i gatan. Kanske inte så dumt med Canons medföljande rem då som man inte bara kan knäppa på, utan måste träda på.
 
Många tappade system med Black Rapid remmar - tyvärr så blir karbinhakar aldrig riktigt pålitliga.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.