Annons

Vart/hur (& hur funkar det) sälja bilder för affish/planch material?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har ett par bilder som jag är ganska stolt över, som jag tror eventuellt skulle kunna bli affishmaterial (dvs såna affisher man har på väggen, typ som gallerix osv säljer).

Nu undrar jag hur man går tillväga för att försöka sälja en sådan bild till ett "affish företag"?
Och hur svårt (gissar på JÄTTESVÅRT) är det att lyckas sälja en bild till dem?

Hur mycket tror ni man kan få betalt för dem?

Hur funkar det, säljer man bilden och de får trycka hur mågna ex som helst, eller per tryckt/sålt ex? (kanske olika från fall till fall).
Är det lättare att lyckas sälja dem om man säljer dem till lägre priser än "konkurenterna"?

/Jocce - Kan juh iallafall få drömma

Jocce skrev:
Har ett par bilder som jag är ganska stolt över, som jag tror eventuellt skulle kunna bli affishmaterial (dvs såna affisher man har på väggen, typ som gallerix osv säljer).

Nu undrar jag hur man går tillväga för att försöka sälja en sådan bild till ett "affish företag"?
Och hur svårt (gissar på JÄTTESVÅRT) är det att lyckas sälja en bild till dem?

Hur mycket tror ni man kan få betalt för dem?

Hur funkar det, säljer man bilden och de får trycka hur mågna ex som helst, eller per tryckt/sålt ex? (kanske olika från fall till fall).
Är det lättare att lyckas sälja dem om man säljer dem till lägre priser än "konkurenterna"?

/Jocce - Kan juh iallafall få drömma

Enklast är väl att ringa o fråga, eller?
Ilkka

Jocce>

Ring Gallerix inköpsavdelning och fråga dem om de är intresserade av att sälja dina affischer.

besök andra hem, gärna "Medelsvennsons" hem och se vad de har på väggarna, så vet m,an vad som går att sälja i stora volymer.

/Roland - som drömmer om domkyrkor på väggarna

Bilagor

• z11.jpg
    z11.jpg
    30.7 KB · Visningar: 371
Re: Re: Re: Vart/hur (& hur funkar det) sälja bilder för affish/planch material?

Jocce skrev:
Hm, vem/vilka köper sådant i sverige?

/Jocce

Sorry, givetvis menade il Gallerix, har själv snackat med det företaget om just detta!

Ilkka

Re: Re: Re: Re: Vart/hur (& hur funkar det) sälja bilder för affish/planch material?

Finland skrev:
Sorry, givetvis menade il Gallerix, har själv snackat med det företaget om just detta!

Ilkka

Ah, ok, tackar!

Lyckats sälja nått?

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar