Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

!!!VARNING!!! justcam4you !!!VARNING!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Hoffie

Aktiv medlem
Min flickväns far beställde för några veckor sedan en 450D kit från sajten www.justcam4you.com

Det gick inte att betala med kreditkort, så han var tvungen att göra en banköverföring. Det skulle ta ca. 5 dagar att få pengarna, därefter skulle de bekräfta överföringen med ett mail och skicka kameran.

Nu 3 veckor senare finns fortfarande ingen kamera och de har inte hört ett knyst från butiken, han har mailat och ringt men utan resultat. Banken skulle försöka kontakta butikens bank i England, men pengarna verkar vara försvunna.

Jag vet att det har diskuterats tidigare om den här butiken, men nu finns alltså bevis svart på vitt att man inte ska handla därifrån!

Så var snälla att sprid detta till så många som möjligt!!

HANDLA INTE FRÅN JUSTCAM4YOU.COM

Har ni några konkreta tips på hur man ska göra med sådana här tråkigheter? Polisanmäla och vända sig till försäkringsbolaget?

Gick precis in på deras sida och de har ju sanslösa rabatter just nu, t ex en 5D II med 24-105 för 1984 euro, lite drygt 20 000:-. Verkar otroligt...

Det är väl för att de ska få in så mycket cash som möjligt innan de försvinner kanske?

Min flickväns far beställde för några veckor sedan en 450D kit från sajten www.justcam4you.com

Det gick inte att betala med kreditkort, så han var tvungen att göra en banköverföring. Det skulle ta ca. 5 dagar att få pengarna, därefter skulle de bekräfta överföringen med ett mail och skicka kameran.

Nu 3 veckor senare finns fortfarande ingen kamera och de har inte hört ett knyst från butiken, han har mailat och ringt men utan resultat. Banken skulle försöka kontakta butikens bank i England, men pengarna verkar vara försvunna.

Jag vet att det har diskuterats tidigare om den här butiken, men nu finns alltså bevis svart på vitt att man inte ska handla därifrån!

Så var snälla att sprid detta till så många som möjligt!!

HANDLA INTE FRÅN JUSTCAM4YOU.COM

Har ni några konkreta tips på hur man ska göra med sådana här tråkigheter? Polisanmäla och vända sig till försäkringsbolaget?

Alltid tråkigt när människor går på blåsningar. Bara domännamnet justcam4you.com skriker ju scam. Man får ta det som läropengar och nästa gång handla av en etablerad butik, är priset för bra och butiken okänd så undvik!! kan inte tänka mig att försäkringsbolaget skulle ersätta en för att man går på en blåsning.

Det är naturligtvis tråkigt för honom, men det är viktigt med lite research när man handlar från okända butiker på nätet. Tar de inte kontokort alls är det t.ex. en bra första varningssignal. Det finns dessutom en hel del tveksamheter om justcam4you på nätet, och till och med en tidigare tråd här på Fotosidan.

Det är nog ingen baggis att få tillbaka pengarna, se bara hur det gick för de som beställde från Kameraexperten, och det var i alla fall en svensk bluff.

Exakt, jag blev lika förskräckt jag när jag hörde att han beställt därifrån.
Ännu tråkigare är att han redan innan var väldigt tveksam till internethandel, han lär ju inte ändrat sin åsikt nu!?

Vad det äldre gardet inte riktigt förstår är att man måste göra en ganska grundlig undersökning av företaget innan man handlar därifrån.

En snabb sökning på justcam4you gav mig ju direkt indikationer på att där bör man inte handla, tyvärr hade han ju redan trampat snett då:(

Tror ni inte att man kan hävda att man blivit utsatt för bedrägeri och försöka få tillbaka lite pengar från fb?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar