Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för Mediachance

Produkter
(logga in för att koppla)

Mantinieks

Aktiv medlem
Hej alla,

Först av allt vill jag bara säga att det finns säkerligen flera av Er därute som köpt från detta företag utan några som helst problem, men nu har det hänt något och jag vill bara varna nya köpare så inte fler får bekymmer, jag kan också säga det att jag funderat länge över om jag skall skriva något eller inte men nu är jag så f-bannad att det måste ut!

Glad ihågen och trots att man lätt kan ladda ner programmet på Piratebay så bestämde jag mig snabbt för att köpa Redynamix från Mediachance för flera veckor sedan, in med betalningen från Paypal via SWREG (hanterar Mediachance betalningar)till Medichance och så började väntan på serienumret... och det blev en lång väntan må jag säga, efter 3 dagar skrev jag första mailet och frågade vad som hänt? inget svar mer än automatsvaret att de skulle komma tillbaka inom 23timmar... skickar ett mail till, samma sak inget mer än automatsvaret, ytterligare 1 mail nu både till SWREG samt Medichance, samma sak automatsvar men inget mer.

Ny är jag uppe i mail nr fyra som inte blev ett speciellt trevlig mail för den delen heller, tror ni jag fått ngt svar? nä ni har helt rätt inte denna gången heller!

Det är nu fyra veckor sedan beställningen och SWREG drog mina pengar.


Har nu anmält det som possible fraud till Paypal så får vi se vad som händer.

Man känner sig lite som en blivande rättshaverist :)

Så mina vänner, handla inte därifrån just nu i alla fall, jag kommer att uppdatera Er om vad som händer framöver.

//N
 
Liten update, efter att ha hotat med flera anmälningar om bedrägeri så dök nu serienumret upp i mailen, inga ursäkter eller kommentarer överhuvudtaget!
Jaja nu har jag det som jag ville ha, men kommer nog inte att handla något mer därifrån.

//N
 
Hej alla,

Först av allt vill jag bara säga att det finns säkerligen flera av Er därute som köpt från detta företag utan några som helst problem, men nu har det hänt något och jag vill bara varna nya köpare så inte fler får bekymmer, jag kan också säga det att jag funderat länge över om jag skall skriva något eller inte men nu är jag så f-bannad att det måste ut!

Glad ihågen och trots att man lätt kan ladda ner programmet på Piratebay så bestämde jag mig snabbt för att köpa Redynamix från Mediachance för flera veckor sedan, in med betalningen från Paypal via SWREG (hanterar Mediachance betalningar)till Medichance och så började väntan på serienumret... och det blev en lång väntan må jag säga, efter 3 dagar skrev jag första mailet och frågade vad som hänt? inget svar mer än automatsvaret att de skulle komma tillbaka inom 23timmar... skickar ett mail till, samma sak inget mer än automatsvaret, ytterligare 1 mail nu både till SWREG samt Medichance, samma sak automatsvar men inget mer.

Ny är jag uppe i mail nr fyra som inte blev ett speciellt trevlig mail för den delen heller, tror ni jag fått ngt svar? nä ni har helt rätt inte denna gången heller!

Det är nu fyra veckor sedan beställningen och SWREG drog mina pengar.


Har nu anmält det som possible fraud till Paypal så får vi se vad som händer.

Man känner sig lite som en blivande rättshaverist :)

Så mina vänner, handla inte därifrån just nu i alla fall, jag kommer att uppdatera Er om vad som händer framöver.

//N

Provade du att använda lite olka mailadresser för att försäkra dig om att inte hamna i något spamfilter?

Har du ringt?
 
Det var så klurigt att man kunde skicka en kopia till sig själv varje gång via deras formulär och dessa kom fram, dessutom kontrollerade jag spamfiltreringen arje gång. Dessutom funkade adressen alldeles utmärkt när jag hotade den ordentligt, då kom minsann ett svar på en gång på samma adress, så det var knappast där skon klämde.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.