Jag väntar på UPS-leverans från Tyskland, planerad att ankomma här i morron fredag 11/10 "före dagens slut"....(när? solnedgången här uppe i Östersund kl. 17:58??)
Det blir spännande att se om dom fixar det, om det är leveransen eller jag som är UTKÖRD tills dess...
Ytterligare rapporter från mig kommer - jag tycker att det är viktigt att vi Fs-medlemmar som köper dyra prylar från utlandet håller ihop och agerar om möjligt gemensamt för att påverka dålig leveransservice mm!
/B
Jag fick paketet i fredags morse (aviserad leveransdag av UPS, redan 08:30, utkört till min bostad centralt beläget hyreshus i Östersund) och den lokale speditören ringde alltså på min mobil när paketbilen stod på gårdsparkeringen. Så jag kunde gå ut och kvittera och fick min leverans oskadad. Puuh!
Jag vet inte om det hjälpte till, men redan tidigt i händelsekedjan, strax efter första aviseringen (ett no-reply svar på första spårningsförsöket) UPS på onsdagen så registrerade jag mej själv som privatkund hos UPS så att jag kunde maila till dom med frågor etc
Jag skrev flera gånger där att jag begärde telefonavisering av chauffören strax innan utkörarens ankomst här....Inga reaktioner / svar fr UPS, men bra och tydliga infos om var paketet befann sig då och då, Langenhagen i Tyskland, Glostrup i Danmark osv.
T o m så sent som dagen innan aviserad leveransdag fick jag ca kl 13 ett engelskspråkigt mail / svar frpån UPS att telefonavisering, det var en ”tjänst dom inte hade, tyvärr” men ett par timmar senare på torsdagseftermiddagen kom ytterligare ett mail, men då troligen från den lokale utköraren, att ”visst, chaffisen skulle ringa mej på mitt mobilnr strax innan ankomst. Schysst! Och det funkade skitbra!
Det tyska fotoföretag jag handlade av SH Photo i Nürnberg (även benämnt FotoMax, seriöst ftg, med bra garantier och internet-säljvana) hade tyvärr i sitt orderformulär på nätet inget fält för tel avisering av leverans. Ingen info heller om att UPS var deras speditör.
Så denna gång funkade det. Men vad händer t ex en januarimorron om det kommit 4 dm blötsnö natten före...?
/B